בגין, נתניהו עשה לך טובה

אל תפגע בשמך ובזכר אביך, שאנשים רבים מוקירים מאוד

מאיפה צצת לנו פתאום, בני בגין? כמה שנים לא שמענו ממך, ופתאום, הופ - אתה שר בממשלה, שהעומד בראשה אפילו לא מצא אותך ראוי להודיעך על כך, כאילו שאפשר לעשות איתך מה שרוצים.

האמת? כנראה שבאמת אפשר. היית כבר שר (המדע), פרשת כבר מהליכוד, הקמת מפלגה חדשה (האיחוד הלאומי), ואחר כך עוד מפלגה (חרות - התנועה הלאומית). כמה פעמים פרשת מהליכוד וחזרת. מה הפלא שכאשר נתניהו נזקק למקום בשביל גלעד ארדן, הוא פנה אליך שתתפטר?

עוד אחד שמחפש ג'וב

למה, למה אליך, בגין? יהיו שיאמרו שבגלל שאין לך כוח פוליטי מאחוריך (וגם לא לפניך). כן, בוודאי גם זאת סיבה. אבל היא לא היחידה. הסיבה האחרת היא שלא באמת צריך אותך בממשלה. מה תעשה שם בלי תיק? פעם, לפני כמה עשורים, השתמשו בך כסמן ימני ומוסרי, איש העקרונות, אדם שאנשי הליכוד אהבו להתגנדר בו. אבל מכל הדברים האלה לא נשאר הרבה. לא המוסר, לא העקרונות - רק עוד אחד שמחפש לעצמו ג'וב. אולי פשוט משעמם לך לאחר שיצאת לפנסיה?

שר בלי ארנק

מכל מקום, אי אפשר לדבר על מוסר ועקרונות כאשר אדם מסכים, אפילו משתוקק! להיות בממשלה בלי תיק. כי מה זה שר בלי תיק? - טפיל.

מה יש לשר לעשות כשאין לו תיק, אפילו לא ארנק? ויש להניח שלא היית מהסס לקבל לשכה נאה, עם מזכירה, עם עוזר - וזה המינימום. בקיצור, לא היססת להסכים לתפקיד שהמאפיין העיקרי שלו הוא בזבוז כספי ציבור על כלום.

חוץ מזה, בממשלה הזאת, בה יש לכל שר יותר תיקים משהוא יכול לזכור. שר אחד בלי תיק הוא יצור מוזר. משונה. חייזר. איך לא נרתעת להצטרף לממשלה כזאת, עם האנשים והתיקים האלה?

עד כדי כך השלת מעליך את המוסר והעקרונות שפעם היו בראש מעייניך? שפעם היו האייקון שלך, הסמל המסחרי והאישי שלך?

למען האב

לא נעים לראות אותך מסתובב לנתניהו בין הרגליים, ממתין אולי בכל זאת יפול איזה פירור מהשולחן הממשלתי. עזוב גם את הכנסת ולך הביתה.

כתוב מאמרים, קרא ספרים, למד לנגן על כינור - כל דבר שתעשה יותר טוב ממה שאתה עושה היום. להיות במפלגה בה אחד כמו אורן חזן מעז לדרוש את תפקיד סגן שר החוץ? למען שמך בעבר, אם לא בהווה - עזוב את זה! אל תעליב את עצמך, ואם יורשה לי - אל תפגע גם בזכר אביך, שאנשים רבים, ואני בתוכם, מוקירים מאד. בפעם האחרונה שהתפטרת, נימקת שאין מקום בכנסת לאיש ציבור שאין לו ציבור. ומה קרה? עכשיו יש לך ציבור? בסך הכל, נתניהו עשה לך טובה שהראה לך את הדלת. סגור אותה מאחוריך.