"שר האוצר, תמצא דרכים להזרמת חמצן למשק"

(עדכון) - יו"ר BDO זיו האפט פתח את ועידת שוק ההון של "גלובס" ■ בין המשתתפים היום בוועידה ניתן למצוא את הממונה על שוק ההון דורית סלינגר, יו"ר הרשות לניירות ערך שמואל האוזר ומנכ"ל הבורסה יוסי ביינארט

דני מרגלית / צילום: מהוידאו
דני מרגלית / צילום: מהוידאו

ועידת שוק ההון של "גלובס" לשנת 2015 נפתחה היום (ג') בתל אביב, עמוסת תכנים בהשתתפות רבים מבכירי המשק. אתר "גלובס" ישדר את הפאנלים המרכזיים בשידור חי.

בפאנל הפתיחה נאם יו"ר BDO זיו האפט, דני מרגלית, אשר ציין כי "לאחר חבלי לידה לא קלים קמה ממשלה חדשה בישראל ואני חושב שמן הראוי לנצל את הבמה כאן לברכת הצלחה לשר האוצר הנכנס משה כחלון.

"הצהרותיך טרם כניסתך לתפקיד הינן ברוכות, אך אני קורא לך מעל במה זו לא לבחור בדרך הקצרה. אחד הנושאים על סדר היום הוא הפרטת החברות הממשלתיות. התוכנית אשר בעיקרה אמורה לגייס לאותן חלק מהחברות תוך מהלך של הנפקה בבורסה 15 מיליארד שקל ב-3 השנים הקרובות. כבר בימים אלה יש מהלך למכירת תעש, מה שעמד על שולחן הממשלה מספר שנים. זה פונה לחברות ישראליות וזרות. אני יכול לציין כי החברות המועמדות משקיעות עבודה רבה, ואני מאמין שיש לזה חשיבות רבה ולא רק בגלל הכסף שיגויס. שר האוצר, אל תחשוש מהטענות שיועלו, ותמנע מעצירת מהלכים אלה. אני תקווה שתמצא דרכים להזרמת חמצן למשק הישראלי ולחיזוק המשק".

מרגלית המשיך: "בשנתים האחרונות אנו עדים לגל של חברות נדל"ן אמריקאיות שהגיעו למסקנה שגיוס חוב בישראל הוא דבר מועדף מבחינתן. משרדנו מעורב בימים אלה בעבודה נוספת על 3 תשקיפים. הקשר בין הישראלים לחברות הזרות בנדל"ן הולך ומתהדק. החברות הבינו את הפוטנציאל מבחינת הריבית, והן מבחינת משקיעי קרנות הפנסיה. הצלחת הגיוסים נובעת גם מהעובדה שהשוק הישראלי פתוח לחברות שנחשבות בארה"ב חברות קטנות. בארץ הן מקבלות דירוג גבוה שמאפשר להן גיוס ראוי.

"השוק בישראל צריך להמשיך להאמין את החשיבות בהשקעות אלה לגיוון תיקי ההשקעות. אני זוכר מפגשים שלי עם חברות אמריקאיות לפני כשנה, אז ציינו את החשש כי חלון ההזדמנות הינו מוגבל והמהלך צריך לפרוץ מהר ככל האפשר. גם לנו לא היה ברור הפוטנציאל אך ניתן לראות שזו אינה מגמה של תשקיף או שניים. מרבית החברות הן רציניות ומגיעות להנפקה עם דירוג גבוה ונותנות ביטחון למשקיע".

בין המשתתפים היום בוועידה ניתן למצוא את יו"ר לאומי דוד ברודט, מנכ"ל פסגות חגי בדש, הממונה על שוק ההון דורית סלינגר, יו"ר הרשות לניירות ערך שמואל האוזר, מנכ"ל הבורסה יוסי ביינארט ועוד רבים אחרים.