עובדי מגה: נתבע אישית את הדירקטורים

בהנהלת מגה נערכים לסגירת סניפים מפסידים ■ מנכ"ל קבוצת אלון, אביגדור קפלן: "לא תהיה 'תספורת' ברשת מגה"

אביגדור קפלן / צלם: איל יצהר
אביגדור קפלן / צלם: איל יצהר

החרפה נוספת במערכת היחסים בין ועד עובדי מגה של קבוצת אלון לבין ההנהלה ובעלי השליטה. עובדי הרשת נערכים להגשת תביעות אישיות נגד הדירקטורים של רשת מגה, ובוחנים אף הגשת תביעות אישיות נגד בעלי השליטה ברשת.

לדברי יו"ר ועד עובדי מגה, אייל אלי, "כל אלה שהיו פה ב-7 השנים האחרונות צריכים לדעת שנחפש אותם אחד-אחד - את כל הדירקטורים, עם כל ההחלטות הניהוליות שלהם. אנחנו יודעים מה היה בחברה ומה הם עשו בה, ואנחנו מוכנים לאופציות משפטיות נגדם. אנחנו בודקים את המעמד המשפטי של ועד העובדים, מה אנחנו יכולים לתבוע, ואנחנו נפגשים עם משרדים בעלי-שם".

ההחרפה באה בעקבות ידיעות שהגיעו לוועד העובדים, ולפיהן הנהלת הרשת מתכננת לסגור סניפים נוספים, מעבר ל-10 הסניפים אשר על סגירתם הסכימו העובדים.

בשיחה עם "גלובס" אומר מנכ"ל קבוצת אלון, אביגדור קפלן, כי טרם התקבלה כל החלטה בעניין. "יש לנו דיונים בימים הקרובים. אנחנו מתחילים לפעול לתוכנית הבראה, אבל מוקדם עדיין למסור מידע. יש לי אג'נדה אחת ויחידה - לשמור על פרנסת העובדים ולהבריא את מגה.

"ברור לכולם שכל השחקנים הראשיים שמשפיעים על מגה - עובדים, ספקים, משכירי הנדל"ן והבעלים - כולם צריכים לתת כתף כדי לאושש את הרשת ולהעלות אותה על דרך המלך. אם כל אחד יחכה שהשני ייתן כתף, זה לא יעזור.

"המטרה שלי היא להביא את כולם למכנה משותף. מגה תמשיך להתקיים. זה לא דבר שמישהו יכול להרשות לעצמו לסגור. יש עובדים טובים, מערכת ותיקה שמתפקדת, והמטרה היא לרתום את כולם".

- יש נכונות למהלך כזה?

"יש נכונות. עדיין לא באנו בדברים עם כולם, אבל התמונה הכללית שמצטיירת לפניי היא שיש נכונות של כל הצדדים להירתם לכך שמגה תצא ממצוקתה. כדי לעבור מרמת האמירה לרמה הפרקטית, צריך להגיע להבנות עם הרבה מאוד גורמים".

קפלן מדגיש: "אנחנו לא הולכים לתספורות, שמישהו לא יבין זאת בטעות מדבריי. אפשר גם לעזור לא בדרך של תספורת".

"צריך להסתכל קדימה"

בהתייחס לסגירה אפשרית של סניפים נוספים של מגה, אומר קפלן: "יש מספר סניפים שבהם הדימום כבד, כמו בכל ארגון, וצריך לטפל בהם. את חושבת שברשתות האחרות אין סניפים מדממים? בטוח שיש. צריך לראות מהו הסיכוי לעצור את הדימום ולקבל החלטה ספציפית".

- בכמה סניפים מדובר?

"אין מכסה. זה צריך להיות פועל יוצא מתוצאה. אם יש 5 סניפים מדממים, נסגור חמישה; ואם יש 11, נסגור 11. אבל אין החלטה. אף אחד לא יכול להכריח מישהו להפסיד בכוח. אני כרגע מנסה לבדוק מהו מקור הדימום - האם זה מיקום הסניף, תפקוד הסניף, מרכיבי ההוצאות ועוד. אני אדם שלומד את הפרטים ולא מקבל החלטות בהינף-יד".

בהתייחס להצהרת העובדים כי יתבעו את הדירקטורים, אומר קפלן: "יש שתי גישות - האחת היא להתחשבן על העבר, והשנייה היא להסתכל קדימה. אני מסתכל קדימה. כל הדיבורים האלה לא מביאים לשום מקום.

"המטרה שלי היא אחת - שמגה תצא ממצוקותיה, וכדי לצאת מהמצוקה צריך להסתכל קדימה. יש מקום להפיק לקחים, אבל הנבירה בהיסטוריה לא תביא לשום תוצאה, אלא הפשלת שרוולים".