תקציב הפרסום של אספרסו קלאב עובר לליאו ברנט

היקף התקציב: 6 מיליון שקל בשנה ■ הפרסומות של אספרסו קלאב עלו בעבר לכותרות כשעשו שימוש בכפיל של ג'ורג' קלוני

תקציב הפרסום של חברת אספרסו קלאב עובר למשרד הפרסום ליאו ברנט - כך נודע ל"גלובס". היקף התקציב נאמד ב-6 מיליון שקל בשנה.

הפרסומות של אספרסו קלאב עלו לכותרות לפני מספר חודשים, לאחר שהחברה העלתה קמפיין בכיכוב הכפיל של מי שמשמש כפרזנטור של חברת נספרסו, ג'ורג' קלוני.

בפרסומת המדוברת נראה דיויד סיגל, הכפיל של קלוני, לבוש בחליפה כהה וחולצת כפתורים לבנה, מרכיב משקפי שמש ויוצא מחנות למכירת מכונות קפה וקפסולות, כשהוא מחזיק שקית בידו.

בפרסומת מתנהלת אינטראקציה בין הכפיל לבין שחקנים אחרים, במטרה להציג את דמותו הרשמית והיוקרתית של הכפיל המעונב, כזרה לעממיות בפרסומת. במהלך הפרסומת הופיע לסירוגין הכיתוב: "המציג אינו ג'ורג' קלוני".

בנספרסו העולמית לא אהבו את הפרסומת המלגלגת, ועוד טרם עלייתה לאוויר ניסו למנוע את שידורה. נספרסו הגישה בקשה בבית משפט לצו מניעה נגד שידורה של הפרסומת, בטענה כי קלוני מהווה חלק בלתי נפרד מהמותג נספרסו ומהמוניטין שצבר. בסופו של דבר הבקשה נדחתה, והפרסומת שודרה.

התקציב יעבור במלואו

באופן רשמי לא טופל התקציב עד כה במשרד פרסום כלשהו, ותקציב המדיה טופל ביוניברסל מקאן.

הפרסומת בכיכובו של הכפיל של קלוני הופקה על-ידי בכיר לשעבר ביוניברסל, שעבד בחברה עד למועד סמוך לעליית הפרסומת לאוויר. הקשר לכאורה בין הבכיר ליוניברסל לא אמור היה להוות בעיה, אלמלא לקוח אחר של קבוצת מקאן - נספרסו, המחזיקה באופן גלובלי את תקציבה במקאן ואת רכש המדיה ביוניברסל.

כעת התקציב עובר במלואו - לרבות הדיגיטל, המהווה חלק משמעותי ממנו, וכן רכש המדיה - לקבוצת פובליסיס, שמחזיקה בליאו ברנט.