האירו טיפס בכ-1% ושערו היציג נקבע על 4.3 שקלים

ביממה החולפת האירו התחזק מול הדולר ביותר מ-2% בצל הספקולציות לפיהן יוון קרובה לפתרון משבר החוב וברקע לנתוני מאקרו שפורסמו אתמול

דולר / צלם: רויטרס
דולר / צלם: רויטרס

האירו התחזק היום (ד') מול השקל בשיעור של כ-1% ושערו היציג נקבע על 4.298 שקלים, בעוד הדולר התחזק מעט ב-0.05% ושערו היציג נקבע על 3.864 שקלים.

גם בעולם הדולר נחלש מול האירו ונסחר כעת בירידה של כ-0.4% סביב 1.1 דולרים לאירו.

ארגון ה-OECD פרסם תחזית חדשה הסוקרת את כלכלת ישראל, וצופה כי הכלכלה תצמח ב-2015 ו-2016 בקצב של כ-3.5%. "עדיין יש צורך במדיניות מוניטארית מרחיבה במטרה לתמוך ברמת הצמיחה הנוכחית וכדי למנוע פיחות לא רצוי של השקל", נכתב בסקירה.

ביממה האחרונה האירו התחזק מול הדולר ביותר מ-2% בצל הספקולציות לפיהן יוון קרובה לפתרון משבר החוב וברקע לנתוני מאקרו שפורסמו אתמול והצביעו על כך שהאינפלציה חזרה לגוש האירו לאחר 6 חודשים של דפלציה או קיפאון במחירים.

נזכיר, היום פורסמה החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית בגוש האירו - הריבית נותרה כצפוי על כנה ברמה אפסית. ביום שישי יוון אמורה להעביר תשלום חוב לקרן המטבע הבינלאומית - אחרת היא תיכנס למצב של חדלות פירעון. ואם לא די בכך, באותו היום יפורסם גם דוח התעסוקה בארה"ב שעלול גם הוא ליצור תנודתיות בשוק המט"ח.

עם זאת, בטווח הארוך אנליסטים בשוק סבורים כי האירו ימשיך להחלש מול הדולר. "ליבת האינפלציה בגוש האירו במגמת ירידה הרבה לפני שהחלה הצניחה במחירי הנפט", מציינים בגולדמן זאקס במזכר ששלחו ללקוחות. "ליבת האינפלציה (המדד ללא חישוב מחירי המזון והאנרגיה) תישאר ברמות הנוכחיות בחודשים הקרובים.. כך שהאירו יחלש מול הדולר". בגולדמן זאקס מעריכים כי האירו יצנח לרמה של 0.95 דולרים בתוך כשנה ולרמה של 0.8 דולרים עד 2017.

ב-FXCM מציינים היום כי "הדולר-שקל שובר מטה, וזאת על רקע הצלילה של הדולר בעולם למול האירו. האירו התחזק משמעותית ביממה האחרונה וזאת על רקע האופטימיות כי יוון ונושיה קרובים להסדר חוב חדש ועשויים להודיע על כך עוד השבוע. הסדר חוב חדש בין יוון לראשי האיחוד האירופי וקרן המטבע יסירו מעל גוש האירו את אחת העננות הכי כבדות בשנים האחרונות, יבטיח את שלמותו של גוש האירו ויחזק את האמון בשוק כלפי האירו. מי שייפגע מכך הוא הדולר, המטבע הראשי שמולו נסחר האירו".