"ישראל היום" נערך להדפסת עוד מאות אלפי עותקים

החינמון בבעלות שלדון אדלסון בוחן רכישת מכונת דפוס חדשה שתאפשר לו להכפיל את כמות העותקים היומיים שלו עד לכ-800 אלף

העיתון "ישראל היום" נערך לשדרוג מערך הדפוס שלו ובוחן רכישת מכונת דפוס חדשה שתאפשר לו להכפיל את כמות העותקים היומיים שלו עד לכ-800 אלף גיליונות.

ל"גלובס" נודע כי בתקופה האחרונה מבקרים ראשי העיתון במקומות שונים בעולם על מנת לבחון את רכישת מכונת הדפוס החדשה והמתקדמת של חברת KBA, על מנת לשלבה בבית הדפוס של העיתון השוכן בבת-ים.

העיתון "ישראל היום" נמצא בבעלות איל ההון האמריקאי שלדון אדלסון, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפני כשנה וחצי רכש העיתון את בית הדפוס ששימש בעבר את העיתון "מעריב", שם הוא מדפיס את העיתון החינמי בתפוצה יומית שמגיעה עד ל-350 אלף עותקים ביום ולכ-550 אלף עותקים בסופי השבוע. עיקרו המוחלט של העיתון מחולק ללא כל תמורה כספית.

על מנת לקיים בית דפוס באופן כלכלי, יש לדאוג להפעילו ככל היותר לאורך השבוע. על כן, פרט לגיליונות "ישראל היום" מודפסים במתקן גם גיליונות "מקור ראשון", גם הוא בבעלות שלדון אדלסון, ובקרוב יודפס בו גם העיתון הדתי לאומי "בשבע".

רכישה של בית דפוס ואף שדרוגו טכנולוגית נחשבים לדבר נדיר בעולם העיתונות המודפסת כיום, על אחת כמה וכמה בישראל, לאור מגבלות השוק. "ישראל היום" נוהג באסטרטגיה מנוגדת לתנאי השוק ופותח לעצמו אופציות לייצור המוני מוגבר.

העיתון, שידוע בגישתו האוהדת כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ידוע בנטייתו להגדיל משמעותית את מספר העותקים היומיים אותם הוא מחלק ברחובות, בסמוך למועדי אירועים רגישים וקריטיים לנתניהו. כך היה למשל במהלך מערכות הבחירות האחרונות, אז גיבה עיתונו של אדלסון את נתניהו.

במהלך הכנסת הקודמת הציע ח"כ איתן כבל (העבודה) הצעת חוק שלא תאפשר את חלוקתו החינמית של "ישראל היום", שיחד עם "ידיעות אחרונות" הוא אחד משני העיתונים הנפוצים במדינה. עם פיזור הכנסת שעברה, הצעת החוק נבלמה.

מ"ישראל היום" נמסר כי "העיתון אינו נוהג לדווח בתקשורת על תוכניותיו העסקיות".