MSI חוזר לישראל: לפטופים ב-3,500 עד 18 אלף שקל

מותג המחשבים בהשקה מחודשת בישראל: בעוד שאייבורי מיתגה את מוצרי החברה ברמת המחיר נמוכה, ב-MSI פונים כעת לשוק ברמת המחירים הבינונית ומעלה

ישראלים רבים מכירים את מותג המחשבים MSI, שבישראל נמכר במשך תקופה ארוכה רק ברשת אייבורי (שאף ייבאה אותו).

לאחרונה החליטה MSI לעשות השקה מחודשת בישראל, אך בעוד שאייבורי מיתגה את מוצרי החברה ברמת המחיר נמוכה, ב-MSI פונים כעת לשוק ברמת המחירים הבינונית ומעלה.

לדברי יובל דנציגר, מנהל תחום הפצה בחברת גטר שקיבלה את הנציגות של MSI בישראל, החברה מחפשת בארץ כיוון חדש.

קטלוג המוצרים של החברה מגוון, וכולל מחשבי All In One (מחשבים המשולבים בתוך המסך), לפטופים, טאבלטים, מחשבים זעירים ותחנות עבודה. חלק גדול מההשקעה השיווקית של החברה מופנה לקהל הגיימרים שמחפש לפטופים עם חומרה חזקה וכרטיס מסך רציני להפעלה של משחקים. החברה גם מוכרת מאוד מתחום כרטיסי המסך ולוחות האם.

"אנחנו לא מתמקדים בכמויות, אלא באיכות של המוצרים שלנו, בגלל זה אנחנו לא מתחרים ביצרניות המדורגות במקומות הראשונים בנתחי השוק (לנובו, Dell ו-HP, צ.ה). כמו כן, אנחנו מייצרים חלק גדול מהחלקים במחשבים שלנו ולא קונים אותן מחברות אחרות", מספר ג'ון יונג, מנהל אזור אירופה והמזרח התיכון ב-MSI ל"גלובס". דנציגר מוסיף שנתח השוק שהם מצפים לו בישראל לאחר שנה של פעילות הוא 5% עד 7%.

מחירי הלפטופים של החברה יחלו ב-3,500 שקל ויגיעו גם ל-18 אלף שקל. למשל, דגם GE62 - 2QE Apache הוא לפטופ בעל מסך בגודל 15.6 אינץ' ברזולוציית Full HD, מעבד i5 של אינטל במהירות 3.5 ג'יגה הרץ עם 8 ג'יגה זיכרון, דיסק קשיח של 1 טרה וכרטיס מסך GeForce GTX 960M של חברת nVidia עם 2 ג'יגה זיכרון. המשקל 2.4 ק"ג. המחיר: 7,000 שקל.

דגם אחר בעל משקל קל יותר (1.2 ק"ג) הוא GS30 2M Shadow המגיע עם מסך 13.3 אינץ' ברזולוציית Full HD, מעבד אינטל i7 במהירות 3.20 ג'יגה הרץ עם 16 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 256 ג'יגה. כרטיס המסך הוא של אינטל. המחיר: 10,000 שקל.

הכניסה המחודשת של MSI לשוק הישראלי לא צפויה לחלול מהפכות, אבל היא בהחלט תגדיל את המגוון עבור לקוחות שהיו יכולים לרכוש לפטופ ממגוון מוצרים של לנובו, Dell, HP, אסוס, טושיבה או אייסר. בגטר החליטו לא לצאת בקמפיין שיווקי, אלא להשקיע רק ברצפת המכירה. במקרה הזה, התחרות בישראל לא תמיד מושקעת. מלבד HP, שנוהגת למקם באופן קבוע מוצרים להדגמה בנקודות המכירה בה היא נמצאת,מותגים רבים אינם מאפשרים התנסות בחנויות.

אם MSI אכן תציע יחידות הדגמה עבור הלקוחות שרוצים לרכוש מחשבים בחנויות ותלמד את המוכרנים על המוצרים שלה, יש לה סיכוי להוות שחקנית בישראל.

בינתיים, את המוצרים של MSI יהיה קשה למצוא ברשתות המחשבים הגדולות, אלא רק בחנויות קטנות יותר. בגטר עובדים בימים אלה על הסכם עם רשת מחשבים גדולה למכירת מוצריה.