מיני מבחן דרכים: מאזדה 2 האצ'בק 2015 - מזנקת לצמרת

חיצונית, זו לבטח אחת ממכוניות הסופר-מיני היפות ביותר שנעות כיום על הכביש ■ יש לה גם שלדה מצוינת ומערכת הנעה מהטובות בפלח

מאזדה היפנית שרדה בעשר השנים האחרונות ניתוק מחבל הטבור של פורד האמריקני בעקבות המשבר הכלכלי של 2008, שנים ארוכות של שער ין עוין, רעידת אדמה, צונאמי ומשבר כלכלי שבא בעקבותיהם. כיום היא נמצאת בשיא עם רווחי עתק ועודף ביקושים גלובלי למוצריה.

העמידות המרשימה הזו לא נעלמה מעיני טויוטה הענקית, שיש לה מוניטין רב כבולעת חברות קטנות. בינתיים שיתוף הפעולה שהוכרז בין מאזדה לטויוטה מתמקד במוצרים בלבד, אך לא היינו פוסלים עוד פרק של בעלות/כיבוש עסקי.

אם ועד שזה יקרה, ממשיכה מאזדה להשיק דגמים חדשים ועצמאיים בקצב מסחרר, וכעת מגיעה גם תורה של מאזדה 2 חדשה לנחות בישראל בגרסת האצ'בק וסדאן.

חיצונית, זו לבטח אחת ממכוניות הסופר-מיני היפות ביותר שנעות כיום על הכביש. העיצוב אמנם לא פורץ דרך - הוא נראה כמו העתק מוקטן ומדויק של המאזדה 3 - אך הוא משלב פרופורציות מושלמות, ספורטיביות, זוויות מתוחכמות ומרווחים הדוקים. מכונית ההדגמה שלנו, בצבע בורדו-מטאלי בוהק עם חישוקי 16 אינץ' צבועים, הפכה תוך זמן קצר למוקד תשומת לב של עוברי אורח, החל מנהגי "איביזות" וכלה בקשישים.

תא הנוסעים מהווה קפיצת מדרגה לעומת הדגם היוצא, עם תוספת 8 סנטימטרים לבסיס הגלגלים. מרחב הרגליים מאחור שופע, ולמרות שמרחב הכתפיים והראש מעט פחות מרווח מביונדאי I20 החדשה, עדיין ניתן נכנסים חמישה מבוגרים בגודל סביר מבלי להסתכן בתביעת נזיקין. גם תא הנוסעים זכה לתוספת נפח משמעותית, בעיקר לעומק.

עיצוב תא הנוסעים משלב אלמנטים רבים מהמאזדה 3 החדשה והוא נאה לעין ואיכותי למגע, אם כי היינו מברכים על שימוש ביותר חומרי דיפון רכים. הגרסה המאובזרת, שאותה קיבלנו למבחן, כוללת אבזור ברמה שאינה מוכרת בפלח הזה, כולל ריפוד עור דו-גווני מרהיב, תצוגה עילית, מסך מולטימדיה גדול, מקורי ודובר עברית, התנעה ללא מפתח ושלל חיישני בטיחות דור אחרון, שמטרידים את הנהג ונוזפים בו על כל חריגה מכלל הנהיגה הבטוחה.

ה-2 החדשה בהחלט ראויה לתואר "סופר-מיני-ספורט". יש לה היגוי קל, מהיר ומדויק, שלדה חדשה שנענית בצורה מיידית לפקודות הנהג ועם החישוקים הגדולים וצמיגי הספורט של הדגם המאובזר ביותר יש לה גם אחיזת כביש מרשימה. החישוקים/צמיגים הקרביים פוגמים בספיגת הזעזועים בעיר, אבל זו עדיין מכונית נוחה למדי. נהגים מפונקים שהתרגלו ל"ספורטיביות" של מנועי טורבו קטנים ובועטים יצטרכו לשנות פאזה: מנוע ה-1.5 ליטר של מאזדה הוא מנוע יפני מסורתי, שמספק את עיקר כוח והדחף בסל"ד גבוה. התיבה האוטומטית היא הטובה ביותר קבוצתה נכון להיום, ותורמת רבות לכושר השיוט הנינוח של המכונית ולצריכת דלק מהטובות בפלח.

בכ-100 אלף שקל לדגם התחלתי ועד 114 אלף לדגם סופר מאובזר, פלוס שלדה מצוינת, תא נוסעים שימושי ומערכת הנעה מהטבות בפלח, המאזדה 2 החדשה מזנקת היישר לחבורת הצמרת בפלח התחרותי הזה, עם או בלי צי רכב.