ביל גרוס: לבצע את ה"שורט של החיים" על המדד שזינק 108%

"מלך האג"ח" ממליץ לבצע שורט על מדד Shenzhen Composite ■ אסטרטג בהונג קונג: גרוס אינו צודק, המדד אולי יתקן מעט אך ימשיך לדהור קדימה ■ בעבר קרא גרוס לאג"ח של גרמניה "השורט של החיים"

ביל גרוס / צלם: בלומברג
ביל גרוס / צלם: בלומברג

מדד ה- Shenzhen הסיני הוא ה"שורט של החיים", כך טוען מי שמכונה "מלך האג"ח ביל גרוס. זאת, בניגוד לדעה הרווחת בקרב אנליסטים רבים בשוק ולאחר שהמדד השלים זינוק של כ-108% מתחילת השנה.

נזכיר, בעבר קרא גרוס לבצע את "השורט של החיים" על האג"ח הגרמניות. (שאגב' יורדות היום ביותר מ-5% בעוד התשואה טיפסה בכ-14% בחודשים החולפים) "השורט הבא של החיים זה מדד Shenzhen בסין", טוען גרוס, המייסד השותף של פימקו שכעת מנהל יותר -1.5 מיליארד דולר בקרן האג"ח Janus Capital.

הקריאה של גרוס, שפורסמה בטוויטר של הקרן אותה הוא מנהל, גררה תגובות נגד בקרב אנליסטים בשוק. "גרוס אינו צודק הפעם", מציין האו הונג, אסטרטג ראשי ב-Bank of Communications International בהונג קונג. "שוק המניות הסיני עלה במידה ניכרת השנה, אך רק משום שהוא עלה מהר מדי וגבוה מדי זה לא אומר שהוא חייב לקרוס", לדבריו.

הונג טוען בנוסף כי סביבת הנזילות עדיין קיימת בשוק הסיני ותומכת במומנטום החיובי של המדד. עם זאת, הוא מציין כי המדד אכן עלול לבצע בקרוב "תיקון בריא".

מדד ה-Shenzhen Composite, שעוקב אחר המניות הקטנות בשתי הבורסות המרכזיות של סין, זינק השנה ב-108%, הרבה מעל מדד ה-Shanghai Composite, שהוסיף לערכו מתחילת השנה "רק" 49%. יש לציין כי המניות הקטנות המרכיבות את מדד השנזן, הן של חברות צעירות יותר המוחזקות ע"י יזמים פרטיים. זאת לעומת החברות הנסחרות במדד השנגחאי, שמוחזקות לרוב ע"י המדינה.