אירופה ננעלה בירידות; בריטניה בשבוע הגרוע מתחילת השנה

יוון החליטה שלא להעביר היום את התשלום לקרן המטבע הבינלאומית, והודיעה שתדחה את כל תשלומי יוני לתשלום אחד בסוף החודש

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום בירידות שערים, ומדד הפוטסי הלונדוני רשם את השבוע הגרוע ביותר שלו מתחילת השנה. במוקד החדשות: דוח התעסוקה האמריקאי והנעשה ביוון, ועל כך בהמשך.

הפעילים באירופה, כעמיתיהם בעולם, המתינו לדוח התעסוקה האמריקאי לחודש מאי, שממנו הם מנסים לגזור השלכות בנוגע למועד העלאת הריבית בארה"ב. המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 280 אלף משרות חדשות, זאת לעומת צפי ל-222 אלף, ובהמשך להוספה של 223 אלף משרות באפריל. שיעור האבטלה צפוי היה להיוותר ללא שינוי - 5.4% - אך עלה מעט ל-5.5%.

הדרמה סביב המשבר היווני נמשכת: אתמול דווח כי יוון הודיעה לקרן המטבע הבינלאומית כי בכוונתה לאחד את כל התשלומים שהייתה אמורה להעביר במהלך חודש יוני לתשלום אחד בסוף החודש. יוון צריכה להחזיר 4 הלוואות בהיקף כ-1.5 מיליארד אירו לקרן המטבע במהלך החודש, כולל תשלום בהיקף של כ-303 מיליון אירו כבר היום.

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס דחה את הדרישה האירופית לעוד צעדי צנע. ציפראס אמר בשיחה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת פרנסואה הולנד כי רשימת הדרישות על מנת לשחרר כספים ליוון אינה יכולה להיות בסיס להסכם בין יוון לנושיה.

"הירידות בשוק לא תמו, בהתחשב בתנודות הגדולות שראינו השבוע בשוקי האג"ח. העובדה כי יוון מעכבת תשלום בוודאי אינה חיובית, יש הרבה לחץ על מחירי הנכסים", ציינו היום ב-CMC Markets.

באסיה ננעל שבוע המסחר במגמה שלילית. מניית Nissha Printing, יצרנית מסכי מגע יפנית שיותר ממחצית הכנסותיה מאירופה, רשמה ירידות שערים. ענקית הרכב Toyota ריכזה עניין שלילי ברקע דיווחים כי תתקשה לעמוד בתחזית המכירות השנתית שלה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]