וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת על רקע דוח התעסוקה

הנאסד"ק עלה בכ-0.2% ■ הדולר התחזק ואג"ח ארה"ב צנחו ■ המשקיעים חוששים שתוספת המשרות הגבוהה מהצפוי בחודש שעבר - 280 אלף - תאותת לפדרל רזרב על אפשרות להקדים את העלאת הריבית ■ ביוון הדרמה נמשכת

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בירידות קלות במדדים המובילים. מדד נאסד"ק עלה בכ-0.2%. זאת על רקע פרסום דוח התעסוקה והמשך הדרמה סביב יוון. כמו כן נרשמו ירידות חדות בשערי האג"ח הממשלתיות בארה"ב, והתחזקות בשער הדולר.

ב-15:30 שעון ישראל פרסם משרד העבודה האמריקאי את דוח התעסוקה לחודש מאי. בארה"ב נוספו בחודש החולף 280 אלף משרות חדשות, בהמשך להוספה של 223 אלף משרות באפריל, לעומת צפי ל-222 אלף משרות. שיעור האבטלה צפוי היה להיוותר ללא שינוי - 5.4% - אך עלה ל-5.5%.

מהנתונים הנ"ל גוברים החששות בנוגע להחלטות העתידיות של הפדרל ריזרב, ובראשן העלאת ריבית בארה"ב, לראשונה מאז דצמבר 2008. המשקיעים בשוק מצפים עתה כי הפדרל ריזרב יעלה את הריבית בסתיו - בספטמבר או באוקטובר.

הדרמה סביב המשבר היווני נמשכת: אתמול דווח כי יוון הודיעה לקרן המטבע הבינלאומית כי בכוונתה לאחד את כל התשלומים שהייתה אמורה להעביר במהלך חודש יוני לתשלום אחד בסוף החודש. יוון צריכה להחזיר 4 הלוואות בהיקף כ-1.5 מיליארד אירו לקרן המטבע במהלך החודש, כולל תשלום בהיקף של כ-303 מיליון אירו כבר היום.

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס דחה את הדרישה האירופית לעוד צעדי צנע. ציפראס אמר בשיחה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת פרנסואה הולנד כי רשימת הדרישות על מנת לשחרר כספים ליוון אינה יכולה להיות בסיס להסכם בין יוון לנושיה.

מניות במוקד

קרן מיוחדת שייסדה מיילן הצהירה כי היא מודאגת מהעובדה כי טבע רכשה כ-1.82% ממניות מיילן, וכי היא עתידה "לנטר מקרוב ולשקול את הסיטואציה". הקרן, אשר התאגדה תחת חוקי הולנד, רשאית לקבל ללא תמורה 50% מזכויות ההצבעה במיילן - וכך לחסום באופן סופי את אישור העסקה מצד מיילן, קרי להפעיל מנגנון של "גלולת רעל".

אופקו הוסיפה לרכז עניין לאחר שצנחה אמש, ברקע הודעתה כי היא רוכשת את חברת ביו-רפרנס בעסקה של החלפת מניות בהיקף של כ-1.5 מיליארד דולר.

וריפון דיווחה אמש כי היא עברה לרווח רבעוני של 17.6 מיליון דולר או 15 סנט למניה, בהשוואה להפסד של 23.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, החברה סיפקה תחזית פושרת לרבעון הנוכחי ולשנת 2015 כולה, ביחס לציפיות בשוק.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]