טבע רכשה עוד מניות מיילן והגיעה להחזקה של 2.2%

רויטרס: טבע מעוניינת לרכוש 4.6% ממניות מיילן, שיעור שיאפשר לה לאתגר את מיילן בבית המשפט אם יהיה צורך בכך

הת'ר בראש, מנכ"לית מיילן, וארז ויגודמן, מנכ"ל טבע /  צילומים: איל יצהר ורויטרס
הת'ר בראש, מנכ"לית מיילן, וארז ויגודמן, מנכ"ל טבע / צילומים: איל יצהר ורויטרס

טבע הגדילה את ההחזקה שלה במיילן ל-2.2% מהחברה במסגרת מאמציה להוציא לפועל את ההשתלטות על החברה בהיקף של 40 מיליארד דולר, בעוד האחרונה ממשיכה עדיין לנסות להשתלט על פריגו .

נכון ל-4 ביוני, טבע החזיקה ב-10.5 מיליון מניות של מיילן. בשבוע שעבר הודיעה החברה כי רכשה מניות מיילן וכי היא מחזיקה ב-1.8% מהחברה. הרכישה האחרונה בוצעה ביום חמישי, וטבע רכשה מניות במחירים שנעו בין 71.7 דולר ל-74.2 דולר למניית מיילן.

ההחזקה במניות מיילן לא רק מעידה על רצינותה של טבע בעסקה, אלא גם מספקת לה עמדת חוזק לקראת הצבעת בעלי המניות של מיילן בנוגע לקבלת הצעת הרכש של טבע.

בסוכנות הידיעות רויטרס מציינים כי חוקי ההגבלים העסקיים בארה"ב אוסרים על חברות מלרכוש מניות ביותר מ-76.3 מיליון דולר של חברות מתחרות מבלי לקבל אישור מוקדם לכך. טבע חרגה מהסכום הזה. לפי רויטרס, חברות העוברות על החוק הזה עלולות להיקנס בעשרות מיליוני דולרים עבור כל יום של החזקה במניות ללא אישור. עם זאת, בחוק ישנם סייגים ובטבע מעריכים ככל הנראה שהם זכאים לפטור בהתאם לאותם סייגים הקבועים בחוק.

מיילן כבר האשימה את טבע בהפרת חוקי הגבלים עסקיים, אולם החברה רשומה בהולנד ולא בארה"ב. מיילן טוענת שהיא זכאית להגנה של הרשות להגבלים עסקיים בארה"ב. ברויטרס דווח כי רשות ההגבלים העסקיים בארה"ב סירבה לומר האם היא חוקרת את התנהלות טבע בנושא.

עוד דווח ברויטרס כי טבע מעוניינת לרכוש 4.6% ממניות מיילן, שיעור שיאפשר לה לאתגר את מיילן בבית המשפט אם יהיה צורך בכך.