קרן AltaIR מקימה תוכנית האצה למיזמים

איגור רבינוביץ, מנהל פעילות AltaIR בישראל: "מגיעים אלינו הרבה יזמים עם רעיונות נהדרים, שדורשים פיתוח נוסף על מנת שנוכל להשקיע בהם. אנחנו מציעים להם את המומחיות שלנו ואת הקשרים עם לקוחות פוטנציאליים ומשקיעים נוספים"

איגור ריאבנקי / צילום: אסנת קרסננקי
איגור ריאבנקי / צילום: אסנת קרסננקי

קרן ההון סיכון AltaIR, המתמחה בהשקעה בחברות סטארט-אפ בשלבים מוקדמים להתפתחותן, מקימה תכנית האצה למיזמים צעירים, בשם .AltaLab התוכנית תתמקד באיתור מיזמים בעלי רעיונות מבטיחים ומעניינים, הנמצאים בשלבים מוקדמים מאוד. מטרת התכנית היא להשביח את הרעיון שעומד מאחורי המיזם, כך שבתוך שלושה חודשים יהיה בשל להשקעת seed של AltaIR ושל שותפיה העסקיים. המחזור הראשון של התוכנית, הכולל חמישה מיזמים, החל בימים אלה.

במשך שלושת חודשי התוכנית, ילוו אנשי AltaLab את המיזמים שנבחרו לתוכנית באופן צמוד ויעמידו לרשותם את הניסיון הרב שצברה AltaIR באיתור עשרות חברות סאטרט-אפ מעניינות להשקעה ובהשבחתן. כל זאת, בתנאי חממה במשרדים שתעמיד התוכנית לרשות היזמים. בנוסף, חתמה AltaLab על הסכם שיתוף פעולה ייחודי עם מיקרוסופט ביזפארק (BizPark), תוכנית התמיכה בסטארט-אפים של מיקרוסופט העולמית.

במסגרת זו, יהנו הסטארט-אפים החברים ב-AltaLab מסיוע של מיקרוסופט ו-AltaLab ביצירת קשרים עם חברות מובילות ועם לקוחות פוטנציאליים. זאת, בנוסף למכלול השירותים שמעמידה מיקרוסופט לכל הסטארט-אפים שבהם היא תומכת, הכוללים ייעוץ חינם, גישה חינם לפלטפורמת שירותי הענן Azure בשווי 60 אלף דולר, ועוד.

מכלול השירותים והאמצעים יינתנו לסטארט-אפים ללא עלות כספית. התמורה ל-AltaIR תינתן בדרך של הקצאת אחוזים בודדים ממניות חברת הסטארט-אפ לקרן, במקרה שהקרן תבצע השקעה בחברה בתום תוכנית ההאצה.

תוכנית AltaLab מנוהלת על ידי איגור רבינוביץ. לרבינוביץ’, אשר שירת ביחידה טכנולוגית בצה"ל, ניסיון רב שנים בפיתוח סטארט-אפים, בהיבטים הטכנולוגיים והעסקיים. בין היתר, הוא היה מבעלי חברת SaveIt, שעוסקת בפיתוח מערכות שליטה ובקרה לתעשייה הביטחונית, אשר עם לקוחותיה נמנו אלאופ ומוטורולה קונסיסט. כמו כן, הוא היה שותף במספר סטארט-אפים, שבהם שימש בתפקידי מחקר ופיתוח וכמנהל טכנולוגיה ראשי (CTO). AltaLab היא שלוחה של AltaIR, אשר עד כה השקיעה בעשרות חברות ברחבי העולם, כולל 13 בישראל, ומאחוריה מספר גדול של אקזיטים ורקורד מוכח בהשבחת שווי חברות.

רבינוביץ אמר: "מגיעים אלינו הרבה מאוד יזמים מוכשרים עם רעיונות מעניינים, שרוצים ש-AltaIR תשקיע בסטראט אפים שלהם. לחלקם יש רעיונות נהדרים, אך כאלה שדורשים פיתוח נוסף על מנת שנוכל להשקיע. במקרים רבים אין אפילו חברה, יש רק יזם עם רעיון מצוין. כאשר אנו מזהים רעיון בעל פוטנציאל, אך כזה שצריך עדיין לפתח אותו כדי שנוכל להשקיע בו, אנחנו מעמידים לרשות המיזם את המומחיות שלנו בהשבחת מוצרים, בניית תשתיות אנושיות ואחרות, מיקוד המודל העסקי, הכנת תוכנית עסקית ברת קיימא וכל מה שנדרש על מנת להביא את המיזם לשלב שמאפשר להשקיע בו. במקביל, אנחנו מנצלים את הקשרים הענפים שלנו בעולם כדי לעניין לקוחות פוטנציאליים ומשקיעים נוספים, שיוכלו להצטרף אלינו בעתיד להשקעת Seed. מדובר בתוכנית שכולם מרוויחים ממנה כולל היזם, הקרן, הלקוחות העתידיים והמשקיעים".