אושר מינויו של משה בר סימן טוב למנכ"ל משרד הבריאות

בר סימן טוב ייכנס רשמית לתפקיד בראשית חודש יולי הקרוב ויהיה למנכ"ל הראשון של המשרד אשר אינו רופא

משה בר סימן טוב / צילום: איל יצהר
משה בר סימן טוב / צילום: איל יצהר

הממשלה אישרה היום (א') פה-אחד בישיבתה השבועית את מינויו של משה בר סימן טוב לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות, בהתאם להמלצה של מחזיק תיק הבריאות יעקב ליצמן ולאחר אישור מצד ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה. בר סימן טוב ייכנס רשמית לתפקיד בראשית חודש יולי הקרוב ויהיה למנכ"ל הראשון של המשרד אשר אינו רופא. הוא יחליף בתפקיד את פרופ' ארנון אפק שמונה לתפקיד לפני שנה על-ידי שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן.

בר סימן טוב, המכונה "ברסי", משמש בשנה האחרונה כציר הכלכלי של ישראל בוושינגטון, וקודם לכן כיהן כסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר האחראי על התחום "החברתי" - בריאות, חינוך, עבודה ורווחה. במהלך הקדנציה הקודמת של ליצמן במשרד הבריאות (2009-2013) השניים התקרבו מאוד וקידמו בין היתר את הסכם הרופאים שכלל לראשונה תוספות שכר ומענקים מיוחדים לרופאים בפריפריה ולעוסקים במקצועות שבמחסור, בצד החובה להחתים שעון נוכחות.

הכוונה של ליצמן לטלטל את מערכת הבריאות ולמנות אדם שאינו רופא לראשות המשרד נחשפה לראשונה ב"גלובס" עוד לפני הרכבת הממשלה, וכבר אז עוררה זעם בקרב ההסתדרות הרפואית. בימים האחרונים יצאו בארגון בקמפיין פרסומי רחב, במרכזו נטען כי מינוי מנכ"ל שאינו רופא מסוכן לבריאות - לא פחות ולא יותר. יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, אף הגיש בעניין הסתייגות בכתב לוועדת המינויים, שאישרה את המינוי ברוב של שניים מול אחד. ליצמן טען מנגד כי בר סימן טוב מכיר את מערכת הבריאות היטב ורמז כי המאבק של ההסתדרות הרפואית נועד לשמר את כוחה של "הגילדה".

ליצמן אמר היום בעקבות אישור הממשלה: "מדובר באדם ראוי ביותר לתפקיד החשוב והמאתגר. משה בר סימן טוב מביא איתו לתפקיד ערכים החשובים של מקצועיות, ניהול, ניסיון, יושרה והיכרות מעמיקה עם מערכת הבריאות בישראל. אני בטוח שמינויו יתרום רבות לטובת משרד הבריאות, לציבור החולים ולכלל אזרחי ישראל. אני מאחל לו הצלחה רבה ואעשה הכל כדי שיצליח במשימתו החשובה".