מנכ"ל eBay ביקר בישראל ונפרד מהעובדים

לקראת הפיצול מפייפאל, ג'ון דונהו ערך ביקור פרידה במרכזי החברות בנתניה, תל-אביב ובאר-שבע

מנכ"ל איביי (eBay) העולמית, ג'ון דונהו, ביקר בשבוע שעבר בישראל באופן פרטי, אך ניצל את השהות בארץ כדי להיפרד מעובדי החברה - כך נודע ל"גלובס".

דונהו, שהכריז בספטמבר אשתקד על כך שאיביי תתפצל מפייפאל לשתי חברות נפרדות, הודיע על הדרך גם על עזיבתו את החברה לאחר עשור שבה הצעיד קדימה את ענקית התשלומים המקוונים ואת ענקית הקמעונאות האינטרנטית.

במהלך ביקור קצר בישראל, ניצל דונהו את השהייה בארץ כדי לעבור במרכזי איביי ופייפאל בישראל כדי להיפרד באופן ישיר מהעובדים ולדבר איתם בקצרה על הפיצול ועל העתיד לבוא. כך, ביקר דונהו במרכז הפיתוח והמכירות של איביי בנתניה, במרכז הפיתוח והמכירות של פייפאל בתל-אביב וכן במרכז הסייבר של פייפאל בבאר-שבע.

ל"גלובס" נודע עוד כי כחלק מהביקור בישראל, השתתף דונהו בארוחת ערב מיוחדת שנערכה עבורו ובה לקחו חלק משקיעים ויזמים מובילים בישראל.

המרכז בבאר-שבע נולד בעקבות הרכישה האחרונה של החברה המאוחדת בישראל שנחשפה ב"גלובס", עת פייפאל רכשה את הסטארט-אפ הצעיר CyActive ב-60 מיליון דולר במארס השנה. זאת, לאחר שהחברה שאותה הקימו לירן טנקמן ושלומי בוטנרו גייסה כ-2 מיליון דולר בלבד והייתה חלק מחממת הסייבר של JVP בבאר-שבע.

קודם לכן, בספטמבר 2011, רכשה איביי את The Gifts Project, שהקימו רון גורה, מאיה גורה, מתן בר וארז דיקמן, בכ-10-20 מיליון דולר. בעקבות הרכישה, הפך הסטארט-אפ התל-אביבי למרכז החדשנות של איביי בתל-אביב.

ב-2008 רכשה איביי את Fraud Sciences, שהקים סער וילף, ב-169 מיליון דולר והפכה אותו למרכז המו"פ וההונאות של פייפאל בתל-אביב. ב-2005 איביי ביצעה את הרכישה הראשונה שלה בישראל כשרכשה ב-634 מיליון דולר את חברת שופינג.קום שהקימו נחום שרפמן ואמיר אשכנזי.

בראיון היחיד שהעניק אי פעם לעיתונות הישראלית אמר דונהו ל"גלובס" ב-2012 כי "אני חושב שישראל היא חלק דינמי וחשוב מהעתיד של האינטרנט, וכמובן של איביי", אמר אז דונהו. "אנחנו רואים בישראל מקור לחדשנות ולכישרון. אנחנו מחפשים להגדיל את הנוכחות שלנו בישראל ונמשיך לחפש טכנולוגיות טובות וכישרונות בישראל כדי להכניס חדשנות לתוך החברה". חודשים ספורים מאוחר יותר, בספטמבר 2012, ביקר דונהו בפעם הראשונה בישראל במסגרת כנס HTIA של האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות.
מי שיתפסו את מקומו של דונהו הם דווין ווניג, כיום נשיא חטיבת eBay Marketplaces, שאחראית על אתר איביי, שיהפוך להיות מנכ"ל איביי לאחר הפיצול. ודן שולמן, לשעבר נשיא חטיבת הצמיחה בעולמות האנטרפרייז של אמריקן אקספרסס ומכהן כנשיא פייפאל מאז ספטמבר האחרון ולאחר תקופה של מספר חודשים שבה התנהלה ענקית התשלומים ללא נשיא. זאת, לאחר שהנשיא הקודם - דיוויד מרכוס - עזב במפתיע לטובת פייסבוק כראש חטיבת המסנג'ר של הרשת החברתית.

דונהו, שהצטרף אשתקד לדירקטוריון של ענקית ביגוד הספורט נייקי, צפוי להצטרף לדירקטוריון פייפאל. עדיין לא ברור מה התפקיד הבא של דונהו.