נתוני הטלוויזיה שמוכיחים: ברצלונה עדיין לא גדולה כמו ריאל מדריד

גמר הצ'מפיונס ליג בין הטרבליסטית הקטאלונית ליובנטוס, או חלקים ממנו - נצפה ע"י כ-34% מאוכלוסיית ספרד; שני משחקים מליגת האלופות של ריאל העונה רשמו נתוני צפייה טובים יותר

לואיס סוארז שחקן ברצלונה חוגג זכייה בליגת האלופות עם ילדיו / צלם: רויטרס
לואיס סוארז שחקן ברצלונה חוגג זכייה בליגת האלופות עם ילדיו / צלם: רויטרס

נתוני צפייה טובים נרשמו בספרד לגמר ליגת האלופות בשבת האחרונה, בו גברה ברצלונה על יובנטוס האיטלקית 1-3, במשחק שהבטיח למועדון הקטאלוני סיום של עונת 2014/15 עם טרבל בארון. אך הנתונים הללו רחוקים מלהיות מדהימים, ומלמדים משהו על מקומה של בארסה בהיררכיית האהדה והפופולריות במדינתה.

כ-33.8% מהאוכלוסייה (15.041 מיליון איש) צפתה בשידור בערוץ הציבורי TVE, או בחלקים ממנו, כאשר ממוצע הצפייה עמד על 6.74 מיליון. בפיק, נרשמו 8.22 מיליון צופים, המהווים כ-50% מכלל צופי הטלוויזיה בספרד באותה עת (Share). ברגעי החגיגות לאחר המשחק, כולל הנפת הגביע ע"י מסי, צ'אבי, ניימאר, סוארז ושות' - נרשמה צפייה של 7.106 מיליון איש.

באופן טבעי - המשחק עמד בראש טבלת הצפייה של הטלוויזיה הספרדית ביום שבת.

עם זאת, הנתונים גם מבהירים את מידת הפופולריות של ברצלונה בספרד - בה היא עדיין נחשבת לקבוצה השנייה הכי אהודה אחרי ריאל מדריד: גמר הצ'מפיונס היה המשדר השלישי הכי נצפה העונה מבין משחקי ליגת האלופות, אחרי אחד ממשחקי הדרבי ברבע הגמר של המפעל בין ה"בלאנקוס" לבין אתלטיקו מדריד, ואחרי אחד ממשחקי חצי הגמר בין ריאל ליובנטוס.

בישראל, אגב, אין מחלוקת לגבי זהות הקבוצה הפופולרית ביותר: גמר האלופות בשבת הביא לזכיינית ערוץ 2 רשת 24.6% רייטינג, כאשר בשבע השנים האחרונות ברצלונה הייתה מעורבת בכל שלושת הגמרים הכי נצפים.