CNN ישוב להוט? טרנר שכרה את טלית לייצגה בישראל

בטלית צפויים לנהל מגעים להחזרת ערוץ CNN להוט ולהשיק ערוצים נוספים של קבוצת טרנר

אולפן הבחירות של רשת CNN / צילום: רויטרס
אולפן הבחירות של רשת CNN / צילום: רויטרס

קבוצת התוכן האמריקאית טרנר שכרה את קבוצת טלית הישראלית כדי שתייצג אותה בישראל. טרנר היא מפיקת ערוץ החדשות הבינלאומי CNN וכן ערוצי אנימציה ובידור כמו Cartoon Network ו-Boing וערוצי הבידור TCM ,TNT ו-TruTV.

עד עתה ניהלה השלוחה האירופית של טרנר את ענייניה מול הפלטפורמות הישראליות באופן ישיר, ומגעים אלה לא תמיד עלו יפה, במיוחד מול חברת הכבלים הוט.

לאורך שנים ירדו מהמסכים ערוצי TNT ו-Cartoon Network (שהפך לרצועה בערוץ הילדים).

בשל חילוקי דעות מסחריים, מאז שנת 2011 משודר ערוץ CNN רק על מסכי חברת הלוויין yes, למורת-רוחם של קברניטי ענקית התקשורת.

כעת נראה כי טרנר מנסה להשיב את הרלוונטיות שלה בארץ.

על-פי עומרי בץ, מנכ"ל טלית, המטרה של טרנר היא להביא את תכניה "לכל פלטפורמה ובכל צורה אפשרית".

בץ לא הכחיש כי ינהל מגעים להשבת הערוץ למסכי חברת הכבלים, אולם סירב להגיב לשאלה האם מגעים אלה מתנהלים כבר עתה.

כחלק משיתוף-הפעולה עם קבוצת טלית, טרנר תשיק כבר בקרוב בישראל מספר מותגים שלא מוכרים לציבור הישראלי, ובהם "Adult Swim" המיועד לצעירים.

ערוץ חדשות מקומי?

טרנר נוסדה בשנות ה-70 על-ידי טד טרנר. בשנת 1996 החברה מוזגה עם תאגיד Time Warner, אך היא פועלת בתוכה כיחידה אוטונומית. היא מפעילה למעלה מ-160 ערוצים ו-35 מותגים שונים, המשודרים ב-37 שפות שונות ברחבי 200 מדינות בעולם.

רשת CNN, שמציינת בימים אלה 35 שנה להקמתה, הייתה רשת החדשות הבינלאומית הראשונה ששידרה סביב השעון. לא מן הנמנע כי הבחירה בנציגות ישראלית מעידה גם על העניין של הרשת בהקמת ערוץ חדשות מקומי ישראלי, במסגרת מכרז הערוצים הייעודיים המתוכנן בקרוב. הרשת מפעילה ערוצי חדשות מקומיים במדינות שונות, כמו טורקיה למשל.

מנכ"ל קבוצת טלית תקשורת, בץ, מסר כי העסקה מבססת את טלית תקשורת "כחברה המובילה בייצוג והפקה של ערוצי איכות בינלאומיים. אין לנו ספק כי הנוכחות של טרנר בישראל תביא להגדלת היצע התכנים למותגים בינלאומיים ולחשיפתם לקהל הישראלי - שירוויח ערוצים איכותיים ועשרות אלפי שעות של תכנים מהטובים בעולם".