מירי רגב: לא נתמוך באמנים שידברו נגד ישראל וצה"ל

שרת התרבות אמרה את הדברים בפסטיבל קולנוע דרום בשדרות ■ אחד המרצים במכללת ספיר התרעם על אמירותיה, שפוגעות לדבריו בחופש הביטוי - והקהל הגיב במחיאות כפיים

מירי רגב / צילום: אלון רון
מירי רגב / צילום: אלון רון

במהלך דבריה היום (ג') של שרת התרבות והספורט מירי רגב בפתח פסטיבל קולנוע דרום התחוללה מהומה, כשאחד המרצים במכללת ספיר התרעם על אמירותיה של השרה, שפוגעות לדבריו בחופש הביטוי.

רגב אמרה כי "כשרת תרבות אדאג לשמור על מגוון קולות, אך יחד עם זאת אדאג שהמשרד לא יתמוך באמנים המבצעים דה-לגיטימציה למדינת ישראל ולחיילים המשרתים בצה"ל".

כאמור, במהלך הנאום התפרץ אחד המרצים וטען כי אמירות מסוג זה פוגעות בחופש הביטוי: "לא יהיה כזה דבר", צעק מהקהל. דבריו זכו בקרב הקהל לתמיכה ומחיאות כפיים.

רגב אמרה עוד כי "עם כניסתי החלטתי לשים דגש על הנושא של נגישות ותרבות בדרום. אני זוכרת את הקולנוע בשנות ה-70 ואת הסרטים אליהם נחשפתי כמו סרטי הבורקס. לצערי, אחרי שהרסו את בתי הקולנוע, כל מה שנשאר זה הזיכרון מאותו קולנוע, אבל יש לי כוונה מלאה להוביל תוכנית ביחד עם מפעל הפיס.

"הם עוד לא יודעים, אבל יש לי מחר פגישה איתם, כדי שאת כל הכסף של המפעל הם ישקיעו בקולנוע בדרום. מי שמכיר אותי, יודע שאני מתכוונת לזה. זהו ביקור ראשון שלי במכללת שדרות, אבל אני אדאג שזה יהפוך למרכז קולנוע איכותי ורציני.

"פסטיבל דרום חוגג היום בר-מצווה ושם את שדרות במרכז. בדרכי לכאן עיינתי ברשימת הסרטים בתוכנייה, ושמחתי לראות חיבור בין עבר להווה. כמו כן ראיתי שיש התייחסות לתרבות הבדואית, ואני שמה לעצמי ליעד להיפגש עם מנהיגים בדואים כדי לקדם את כל הנושא של התרבות הבדואית".

פסטיבל קולנוע דרום של בית-הספר לאמנויות "הקול והמסך" של מכללת ספיר יתקיים עד יום חמישי ויכלול הקרנות סרטים ישראלים בטרום-בכורה.