מנכ"ל משרד התקשורת הנכנס יתמקד ברפורמות בטלוויזיה

שלמה פילבר אמר להנהלת המשרד כי הוא מכוון לטפל בשידורים; המשמעות - הקמת חברות חדשות נוספות שיתחרו בחדשות 2 ובחדשות 10 ■ יתמוך ברפורמות שמובלות ע"י הדרג המקצועי בתחום הטלקום

שלמה פילבר / צילום: משרד התקשורת
שלמה פילבר / צילום: משרד התקשורת

שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת החדש, שטח בפני הנהלת המשרד את "האני מאמין" שלו בעת כניסתו השבוע למשרד, ואמר כי הוא מתכוון להתמקד בהובלת רפורמות בתחום שידורי הטלוויזיה.

פילבר הביע אכזבה מכך שהוא הוגדר כמינוי פוליטי, למרות שבכל הקריירה שלו עבד במגזר הפרטי ורק שנים ספורות עבד קרוב לנתניהו - מה שהוביל לכך שהתקשורת הדביקה לו את התואר "מינוי פוליטי". יחד עם זאת, הוא אמר כי הוא מקבל זאת בהבנה. פילבר אמר כי בכוונתו לתת יד ולתמוך בדרג המקצועי ובהמשך הרפורמות שמתכנן המשרד.

פגישת ההיכרות הראשונה שערך פילבר במשרד התקשורת עם צמרת המשרד הוקדשה לטובת היכרות והצגת "האני מאמין" שלו, אך גם במטרה להראות שהניסיונות להציגו בתקשורת אך ורק כמקורבו של ראש הממשלה וכמי שבא לעשות עבודה פוליטית ולא מקצועית, אינם במקומם.

פילבר לא ניסה ולו במעט להסתיר את העובדה שהוא מכוון ליצירת שינויים בעולם השידורים והמדיה, ושזו האג'נדה שלו, אבל יחד עם זאת אמר לסמנכ"לים כי הם הדרג המקצועי שעליו הוא סומך ובו הוא מאמין, והוא מתכוון לתמוך בהחלטות המקצועיות שלהם - מה שאומר שהרפורמות שמוביל המשרד צפויות להימשך כמתוכנן.

נסביר כי כאשר מדברים על רפורמות בתחום השידורים, הכוונה היא בעיקר לרפורמות שאמורות להוביל להקמתן של חברות חדשות נוספות שיתחרו בחברת החדשות של ערוצים 2 ו-10.