הכדורגלנית מהטובות בהיסטוריה? מרוויחה שכר שבועי של רונאלדו

מרתה הברזילאית, שזכתה חמש פעמים בעבר בתואר כדורגלנית השנה בעולם של פיפ"א - הכניסה ב-2013 משכורת של 190 אלף דולר בלבד, סכום נמוך אפילו במונחים של ליגת העל הישראלית לגברים

הכדורגלנית הברזילאית מרתה / צלם: רויטרס
הכדורגלנית הברזילאית מרתה / צלם: רויטרס

מונדיאל הנשים מתקיים בימים אלו בקנדה, וזהו זמן טוב לבחון את הפערים הכלכליים האדירים הקיימים בענף, לעומת המקבילה הגברית שלו.

דרך אחת טובה לבצע זאת היא באמצעות מרתה: הכוכבת בת ה-29 של נבחרת ברזיל נחשבת לאחת השחקניות הגדולות בהיסטוריה, עם חמש זכיות רצופות (2010-2006) בפרס כדורגלנית השנה בעולם של פיפ"א, ועוד אינספור תארים אישיים וקבוצתיים בארון. כמה ההצטיינות הזאת שווה לה? על-פי סוכנות הידיעות "בלומברג", מדיווח שהגישה קבוצת טירסו השבדית, בה שיחקה מרתה (כיום ברוסנגארד) ב-2013, עולה כי באותה שנה עמד שכרה על 1.58 מיליון קרונות - בסביבות 190 אלף דולר. כלומר: בערך מה שמרוויח כריסטיאנו רונאלדו בשבוע אחד של עבודה בריאל מדריד.

החלוצה, שכבשה למעלה מ-90 שערים בקריירה שלה עבור נבחרת ברזיל (כולל השני בניצחון 0-2 השבוע על דרום קוריאה במונדיאל - שהפכה אותה למלכת השערים בכל הזמנים של גביעי העולם), מצליחה להעשיר את חשבון הבנק שלה בעזרת המפרסמים להם היא קורצת: נכון להיום, היא חתומה על הסכמי חסות עם חברת ההלבשה פומה ויצרנית המשקאות קוקה קולה.

על-פי מגזין "פורבס" - בשנת השיא בקריירה שלה מבחינת הכנסות, 2010 - היא הרוויחה סך של חצי מיליון דולר (משכר בקבוצות בהן שיחקה ומספונסרים). כהשוואה, בליגת העל הישראלית לגברים, כפי שפורסם ב"גלובס" - עמדו החוזים של 15 שחקנים בעונת 2014/15 על למעלה מ-2 מיליון שקל (516 אלף דולר).