פורסם מחיר מינימום במכרז התחנה המרכזית הישנה בת"א

פורסם מחיר מינימום לכל מתחם ■ עלות הפינויים: 61.2 מיליון שקל ■ המועד האחרון להגשת הצעות נדחה ל-15 ביוני ■ מחיר המינימום לכל המתחם עומד על 400 מיליון שקל

ימים ספורים לפני שנסגר אחד המכרזים הגדולים ביותר שפורסמו בתל-אביב, המכרז למכירת שטחי התחנה המרכזית הישנה בתל-אביב, פרסם היום כונס הנכסים של המתחם, עו"ד מרדכי גלוסקה, פירוט באשר למחיר הבסיס של החלקות השונות במתחם.

כפי שנחשף ב"גלובס" לפני כמה שבועות, מחיר הבסיס הכולל לכל המתחם, ללא עלות הפינויים, עומד על 400 מיליון שקל. מחיר זה לא השתנה כעת, אולם בפעם הראשונה פורסמו מחירי הבסיס לכל אחד מחמשת המתחמים. קביעת שווי הבסיס למתחם כולו כמו גם למתחמי המשנה, וההערכה לגבי עלות הפינויים הצפוייה לזוכים, מבוססות על שמאות שערך למתחם השמאי עדי נאור.

המועד האחרון להגשת הצעות היה אמור להיות ב-30 באפריל אולם נדחה ל-15 ביוני, יום שני הקרוב, בשבע בערב. מועד סגירות המכרז נדחה בעקבות בקשה של גופים המעוניינים להגיש הצעה למכרז שהם זקוקים לפרק זמן נוסף על מנת לנתח את המכרז ולגבש הצעות.

הסיבה הרשמית לפרסום הערכות הבסיס לכל אחד מהמתחמים הנפרד היא העובדה שהמתחם כולו מחולק לחמש חלקות ולכל חלקה בעלים שונים, זכויות שונות ושווי שונה.

פרסום מחיר הבסיס לכל מתחם בנפרד כעת נעשה כדי שיהיה קל יותר לחלק את התמורה בין הבעלים לאחר הכרזת הזוכים. בכל חלקה בעלים אחרים עם זכויות אחרות.

סך כל השטחים - 40 דונם

סיבה נוספת לחלוקה החדשה על פי מתחמים היא שכעת יוכלו יזמים להציע הצעות לכל אחד מהמתחמים בנפרד וזאת בניגוד לאופי המכרז הראשוני שבו קיוו בעלי הקרקע כמו גם כונס הנכסים, לקבל הצעה אחת של גורם אחד או שותפות בין מספר גורמים, למתחם כולו. הגשה של הצעות לכל אחד מהמתחמים תאפשר גם לחברות קטנות יותר להגיש הצעות ועשויה גם בסופו של יום לאפשר לכונס לקבל הצעות גבוהות יותר מאשר היה מקבל על המתחם כולו כמקשה אחת.

למפגש המציעים שהתקיים לקראת סגירת המכרז הגיעו נציגים של החברות הגדולות בענף. בין היתר מדובר בנציגי החברות לוינשטיין, נצבא, שיכון ובינוי נדל"ן, חברת דן, טדי שגיא, קנדה ישראל, ועוד.

סך השטחים המוצע למכירה במסגרת המכרז עומד על כ-40 דונם ותמהיל הבנייה כולל עד 40% שטחים למגורים ו-60% שטחי תעסוקה ומסחר. היקף יחידות הדיור המוצע מוערך בכ-1,000 בתמהיל שיאפשר עד 20% דירות קטנות, 20% דירות גדולות ו-60% דירות בגודל ממוצע של 80 מ"ר עיקרי.

תיתכן התמחרות בין המציעים

חשוב להדגיש כי לאחר שהמכרז ייסגר, ייתכן שהכונס יחליט לערוך התמחרות בין המציעים כדי להגיע למחיר גבוה יותר והזוכים יצטרכו לקבל את אישור בית המשפט. הזוכים יוכלו להתחיל לפעול בסוגיית הפינויים אולם בכל הנוגע להתחלת הבנייה עליהם להמתין עד אישור התוכנית למתחם.

תוכנית זו אושרה בוועדה המקומית רק בפברואר השנה, ונמצאת היום בהליכי הפקדה בוועדה המחוזית, כך שיום אישורה עוד רחוק יחסית. הקרקעות המוצעות במסגרת המכרז, בהליך של פירוק שיתוף במקרקעין, מצויות במתחם הרחובות מנחם בגין, שביל עכו הגליל, הגדוד העברי והר ציון. כיום משמש המתחם לחניונים, לדוכני פירות וירקות, לרוכלות ולעסקים קטנים.

מכרז התחנה המרכזית הישנה
 מכרז התחנה המרכזית הישנה