ממטען נייד ועד שולחן מתקפל: 10 פריטים שישדרגו כל טיול

מעששית LED לאוהל, דרך מכשיר שפותח אוזניים סתומות בטיסה ועד למשקפי קריאה דקיקים הצמודים לסמארטפון - "גלובס" מציע 10 פריטים שימושיים למטיילים

מתכננים טיול ושוקלים מה לארוז? שוק המחנאות שופע אביזרים מגוונים לטיולים מכל סוג שהוא: קמפינג, טרקים למיטיבי לכת או סתם טיול אורבני באחת מערי אירופה.

"הטיילים הישראלים אוהבים להצטייד בציוד פונקציונלי וקומפקטי, כלומר עם מינימום משקל לנשיאה ומינימום מאמץ בהרכבה", אומרת שלי חודורוב, מנהלת השיווק של רשת למטייל.

אבי שחל, סמנכ"ל קל-גב, אומר דברים דומים: "אם המוצר לא פרקטי מספיק, ואין בו תכל'ס - המוצר לא יצליח. הישראלים עושים היום קניות חכמות ולא נופלים שבי אחרי גימיק כזה או אחר. וגם אם הם נופלים בגלל מחיר נמוך, כלומר, מתפתים לרכוש מוצרי מחנאות בסיסיים בחנויות לא מתמחות - הם לרוב לא ישגו פעם שנייה".

"ככל שעולים ברמה ובאיכות - המחיר לצרכן עולה בהתאם. אבל לא מדובר במוצרים חד-פעמיים, אלא לשימוש של שנים ארוכות", מוסיף ניר בנק, מנהל מכירות בחברת ולוסטי מרקטינג, יבואנית מותגי אאוטדור.

כך או כך, הקטגוריות הנמכרות ביותר בתחום המחנאות הן: אוהלים; צידניות וגזיות; מחצלות, שולחנות וכיסאות מתקפלים; ולבסוף פינוקים שונים לשדרוג הטיול.

"גלובס" בדק כמה מהם - החל ממכשיר לשחרור לחץ מהאוזניים במהלך טיסה, עבור בכרית נסיעה מיוחדת ועד משקפי קריאה דקיקות במיוחד הנשלפות מכיסוי הנצמד לסמארטפון.

כרית נסיעה גם לסנטר

כריות נסיעה לצוואר נמכרות היום כמעט בכל פינה. החל מכריות עשויות פתיתי קלקר שעולות שקלים בודדים ועד כריות אגרונומיות שמחירן מזנק ל-100 שקל ויותר. אחת מהן היא Neckbackup המתלפפת סביב הצוואר והגרון ופותרת בעיה כאובה של צניחת הסנטר בזמן נמנום בטיסה ממושכת. חסרונה טמון בגודלה. לא ניתן לקפל אותה בדומה לכריות אוויר.

? מחיר: 120 שקל לכרית למבוגרים ו-100 שקל לכרית לילדים, להשיג ברשת ריקושט.

משקפיים נשלפים מהסמארטפון

IDigital, המשווקת של מוצרי Apple בישראל, מציעה בימים אלה בחנויותיה את Thinoptic - כיסוי מגן לאייפון ובו משקפי קריאה נשלפות במגוון מידות.

משקפי קריאה בשלוף ללא צורך בנשיאת נרתיק משקפיים נוסף - הם פתרון זמין ויעיל בשהייה מחוץ לבית.

החיסרון טמון במספר ובגוון: המשקפיים מגיעים במספרים 1.75 ועד 2.50 ובגוון שחור או לבן-שקוף.

? מחיר: 200 שקל, להשיג ברשת חנויות iDigital.

אוהל שאפשר גם לעמוד בו

להחליף מכנסיים באוהל שאי אפשר לעמוד בו היא חוויה מפוקפקת. ובדיוק לשם כך נולד אוהל ספארי של המותג OUTDOOR*מבית קל גב. מדובר באוהל משפחתי המתנשא לגובה של 2 מטר המאפשר עמידה זקופה בתוך האוהל.

גם פתח הכניסה אל האוהל, המתפרס על שטח של 3X4 מטר, גדולה ונוחה.

? מחיר: 750 שקל, להשיג ברשתות ובחנויות מחנאות.

מטען נייד ל-6 טעינות

אחת הסוגיות המטרידות ביותר בשהייה ממושכת מחוץ לבית היא הטענה של הטלפון הנייד ושאר מכשירים ניידים. בשוק קיים שפע של מטענים ניידים. אנחנו בדקנו את זה של המותג pc - power concept. המטען, המתאים לכל סוגי הסמרטפונים והטאבלטים, מסוגל להטעין סמארטפון ממצב של סוללה מרוקנת לסוללה מלאה תוך פרק זמן קצר (תלוי בסוג המכשיר). המטען גם מסוגל להטעין עד כשש טעינות ללא הטענה של המוצר עצמו.

? מחיר: 300 שקל, להשיג ברשתות ובחנויות מובחרות.

פנס קטן, אור גדול

עולם גופי התאורה לשטח שופע אופציות מדליקות: החל מפנסי ראש ויד ועד עששיות ושרשראות לדים נתלים למאהל. בין הגופים היותר קומפקטיים וקלי משקל הקיימים כיום, ניתן למצוא את העששית לד של חברת moji. גודלה כגודל כף יד; ואת העששית מצד אחד ופנס מצידה השני של חברת black diamond. שני הגופים האמורים, מצוידים בדימר לעמעום האור, כדי לא העיר את הישנים באוהל כשקמים בלילה להתפנות.

? מחיר: 185 שקל לעששית של moji; כ-240 שקל לעששית/פנס של black diamond.

טרמוס פגזי

יש לו לוק של פגז צה"לי והוא גם מחמם את המים פגז. הטרמוס של יצרנית הטרמוסים האמריקנית סטנלי, שומר על המים חמים למשך 24 שעות. הטרמוס מתחייב לשמור גם על מים קרים לפרק זמן דומה. החיסרון הוא במחיר: 345 שקל לטרמוס של ליטר ו-265 שקל לחצי ליטר (מחיר מומלץ לצרכן.

? מחיר: 265-345 שקל, להשיג ברשתות למטייל וריקושט ובחנויות מחנאות.

Earpopper

לחץ באוזניים הנגרם משינויי גובה הוא חלק בלתי נפרד מחוויית הטיסה. "אירפופר" הוא מכשיר קטן המציע פתרון לסובלים מהתופעה (מגיל 3 ומעלה). בלחיצה על כפתור, המכשיר מחדיר אוויר אל תוך חלל האף ומשחרר את הלחץ מהאוזניים. כדי שזה יעבוד, צריך ללגום מים בו-זמנית. התנסות מגלה שזה עובד נהדר: "בזמן הבליעה, האוויר המוחדר דרך הנחיר במעלה תעלת השמע מאלץ את תעלת השמע להיפתח, מאזן את הלחצים ומאוורר את האוזן התיכונה", מסבירים בחברה.

? מחיר: 1,150 שקל. להשיג אצל היבואן "צומת מדיקל" בטלפון 03-7362277; בבית מרקחת שור טבצ'יק בתל אביב וביד שרה.

שולחן קמפינג מתקפל לגליל

לסחוב שולחן לקמפינג הוא תענוג מסורבל. גם אם רגליו מתקפלות, למשטח השולחן, עדיין יש נוכחות שתופסת מקום. לא כזה הוא שולחן האוכל של OUTDOOR מבית קל גב. הרגליים מתקפלות וכך גם משטח השולחן שמתגלגל לגליל בטכניקה המזכירה תריס של חלון.

? מחיר: 470 שקל, להשיג ברשתות ובחנויות מחנאות.

טייל - שפר עמידתך

הליכה זקופה ויציבה חשובה ביום-יום, אך גם בטיול. POSTURE MASTER - גאדג'ט קטנטן הנצמד לגוף (באמצעות מדבקה היפו-אלרגנית) או לגופייה/חזייה, מסייע במשימה. חיישן המצוי בתוך המכשיר מזהה את זווית הזקיפות של הגב וכאשר הכתפיים נמצאות במצב כפוף/שמוט במשך כ-60 שניות - המכשיר רוטט קלות ובדרך זו מזכיר להולך על שתיים להלך זקוף יותר.

? מחיר: 385 שקל, להשיג באתר היבואן: global-medic.co.il

תרמיל נגד כייסים

כייסים הם לעיתים חלק מה"חבילה" התיירותית. יבואנית התיקים TravelBox מייבאת לארץ ליין של תיקים נגד כייסים. אחד הדגמים, Z500 של היצרנית Pacsafe, משלב מספר פתרונות הגנה מפני כייסות ומאפשר לטייל ברוגע ובביטחון: הפתרון הראשון הוא רשת ברזל פנימית ששזורה בתוך בד התיק ומונעת אפשרות לשלוף את תכולת התיק דרך קרע. ואכן, ניסיון שלנו לחתוך את הבד באמצעות סכין מטבח משוננת - עלה בתוהו. פתרון נוסף טמון ברוכסנים שננעלים ואינם ניתנים לפתיחה בעזרת טריק הגנבים הידוע של נעיצת אלמנט חד במסילת הרוכסן הגורמת לפתיחתו. כייסים המעוניינים לגנוב את פרטי כרטיס האשראי או הדרכון שלנו בטכנולוגיה נפוצה בשם RFID, התיק מונע גם זה. תאי התיק עשויים מחומרים המשבשים יכולת קריאה מרחוק של תעודות חכמות המונפקות כיום עם רכיב אלקטרוני המכיל בתוכו פרטים אישיים.

? מחיר: 770 שקל, להשיג באתר היבואן: travelbox.co.il