רמי לוי: "קופיז? בחיים לא אעשה איתם עסקים"

(עדכון) - לוי ל"גלובס": "קופיז התעניינו בפתיחת בתי-קפה בתוך הסניפים שלנו. בחיים לא דיברנו על סופרמרקטים. למה בדיוק אני צריך אותם לסופרמרקטים?"

רמי לוי  / צילום: תמר מצפי
רמי לוי / צילום: תמר מצפי

רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, מאשר בדיווח לבורסה כי קיים מגעים לרכישת נתח מפעילות רשת בתי-הקפה "קופיז", המתחרה ברשת קופיקס ומוכרת את כלל מוצריה ב-5 שקלים ליחידה.

במקביל מכחיש לוי את ההודעה שפרסמה היום (א') קופיז, ולפיה בימים הקרובים היא עתידה לחתום על הסכם עם רמי לוי שפרטיו סוכמו בין הצדדים, ולפיו הצדדים "ישלבו כוחות בקידום רשת קופיז ופתיחת סופרים של קופיז בתחרות עם רשת קופיקס וסופר קופיקס".

רשת קופיז הושקה בתגובה להשקה המוצלחת של רשת קופיקס, שהחלה במכירות קפה ומוצרים נלווים במחיר אחיד של 5 שקלים. לפני כשבועיים השיקו בעלי קופיקס את רשת סופר קופיקס - רשת מינימרקטים הפועלת לפי אותו המודל, במסגרתו נמכרים כלל המוצרים במחיר אחיד של 5 שקלים.

לפי ההודעה של קופיז היום (א'), הרשת תכננה, יחד עם רמי לוי, לפתוח 200 סניפים בפריסה ארצית, שיתחרו הן בקופיקס והן בסופר קופיקס.

קופיז מסרה עוד כי רשת רמי לוי תספק את המוצרים למכירה ברשת הסופרמרקטים העירוניים, וכי משרדי קופיז יעברו לשבת בתוך משרדי רמי לוי.

בשיחה עם "גלובס" אומר לוי: "קופיז התעניינו לפתוח בתי-קפה בתוך הסניפים שלנו. בחיים לא דיברנו על סופרמרקטים. למה בדיוק אני צריך אותם לסופרמרקטים? הם דיברו על כך שהם רוצים לעשות חנויות קפה בתוך הרשת, ואנחנו בחנו את זה, כמו שאנחנו בוחנים כל דבר. נראה לך שאני אלך לפתוח 200 סניפים כאלה, ואני צריך את קופיז?".

- על איזה מודל דובר?

"לא סיכמנו כלום. רק הביאו הצעה. מי שהתנהל מולם זה אפילו אופיר אטיאס, החתן שלי".

בדיווח לבורסה ציינה עוד רשת רמי לוי כי היא "קיימה מגעים שלא הבשילו לידי הסכם עם חברת קופיז, כפי שהחברה מקיימת בדיקות מסחריות כל העת. המגעים החלו במסגרת התעניינות של חברת קופיז בשכירת שטחים מהחברה למכירת קפה בסניפי החברה.

"בכל מקרה, החברה מבקשת להבהיר כי המגעים שהתקיימו היו אודות רכישת נתח מפעילות הקפה של קופיז, וכל אזכור של פעילות סופרמרקטים משותפת במסגרת זאת לא עלה במגעים שבין הצדדים בשום צורה".

בהתייחס למשמע ההודעה שפרסמה קופיז היום, אומר לוי: "הם יודעים לכתוב יפה. בחיים לא דובר על זה. זה מטורף שמישהו הוציא את זה".

- דובר על כך שתיכנס כשותף של קופיז?

"שאם יפתחו אצלנו סניפים של קופיז, החברה תהיה שותפה בסניפים האלה, אבל לא מעבר לזה. לא אעשה איתם שום עסק בחיים אחרי שהוציאו שטויות כאלה לתקשורת".