הטיפ היומי: המניה שמשלבת כדורגל עם אפסייד נאה

מחלקת המחקר של קרדיט סוויס ממליצה על מניית מנצ'סטר יונייטד ב"תשואת יתר" ובמחיר יעד של 23 דולר

וויין רוני, רדאמל פלקאו, מנצ'סטר יונייטד, פרמיירליג / צלם: רויטרס
וויין רוני, רדאמל פלקאו, מנצ'סטר יונייטד, פרמיירליג / צלם: רויטרס

מועדון הכדורגל האנגלי מנצ'סטר יונייטד נסחר בבורסת ניו יורק (סימול: MANU) בשווי של כ-2.7 מיליארד דולר. מנקודת מבט של משקיעים בתחום המדיה, הקבוצה היא אחת מספקיות התוכן האטרקטיביות ביותר בתחום הספורט. מנצ'סטר יונייטד היא שחקנית שממוצבת היטב בשוק תוכן הספורט, הן באקוסיסטם המסורתי של תכני וידאו והן באונליין.

ב-2015 מחצית מהכנסות מנצ'סטר יגיעו מהתחום המסחרי, הכולל הכנסות מספונסרים, קמעונאות ורישיונות שהיא מוכרת, והכנסות מניו מדיה ומובייל. 26% מההכנסות יגיעו מתחום המדיה - כולל הכנסות משידורי הפרמייר-ליג (ליגת הכדורגל האנגלית הבכירה), ליגת האלופות ומשחקי גביע; ו-24% מהכנסות ממשחקים.

אנו מחזיקים בעמדה שורית על מניית מנצ'סטר יונייטד מארבע סיבות: ראשית, המועדון שולט בתוכן שנובע מאחד ממועדוני הכדורגל המצליחים בעולם, ואנו מצפים להזדמנויות צמיחה מבנית בטווח הארוך בתוכן הספורט. סיבה נוספת היא שהמועדון נמצא בעמדה טובה ליהנות מהגידול בפופולריות הכדורגל בעולם, שיתמוך בהכנסות המסחריות ובהכנסות משידורים, בעיקר במדינות אסיה ובארה"ב. הסיבה השלישית היא שאנחנו שוריים במיוחד בנוגע לפוטנציאל הצמיחה של מנצ'סטר יונייטד בהכנסות המסחריות, לאור ניצול ההזדמנויות הגלומות במותג בשוקי הקמעונאות והמסחר המקוון, שיצמחו משמעותית לאורך זמן בזכות הסכם נוח יותר עם הספונסרית אדידס.

הסיבה האחרונה היא שאנחנו מאמינים שהשווי הנוכחי של מניית מנצ'סטר הוא מעניין, כשהמניה נסחרת במכפיל EV/EBITDA ל-2016 של 14.7 והצמיחה השנתית הממוצעת ב-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) שצפויה ב-2014-2020 היא 15%. אנחנו מצפים שמנצ'סטר יונייטד תציג ב-2015 הפסד נקי קטן של 4 פני למניה, לעומת הפסד של 18 פני למניה ב-2014. להערכתנו, המועדון יעבור לרווח (16 פני למניה) ב-2016, והרווח למניה יגדל ל-20 פני ב-2017.

הסיכונים המרכזיים בהשקעה במניה כוללים קושי של המועדון למשוך שחקנים מובילים, קושי בשימורם וירידה אפשרית בהכנסות משידור. אנו מתחילים לסקר את המניה בהמלצת "תשואת יתר" ובמחיר יעד של 23 דולר, גבוה בכ-41% מהמחיר הנוכחי.

*** מחלקת המחקר, קרדיט סוויס. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם