ברעם פרסום מקורי: גיא ברעם זכה לתגמול של 1.8 מיליון שקל ב-2014

בדוחות אמגון, המחזיקה בברעם פרסום מקורי לצד גיא ברעם, צוין כי "ב-2014 ברעם נקטה צעדי שיווק, פיתוח והרחבת שירותים, שדרוג טכנולוגי, התייעלות והתנעת מיזמים, שבזכותם השיגה רווחיות משמעותית"

גיא ברעם / צלם: יוסי כהן
גיא ברעם / צלם: יוסי כהן

אחד מהענפים שנפגעו באופן קשה ממבצע "צוק איתן" בקיץ הקודם היה ענף הפרסום המקומי, שנכנס להקפאה מסוימת בתקופת המבצע, כאשר גם סימני ההאטה המלווים את המשק בתקופה האחרונה לא מקלים על הפעילות בו.

דוחות חברת הייעוץ והמיחשוב אמנת , המחזיקה במחצית ממניות חברת ברעם פרסום מקורי, מלמדים כי החברה שאותה ייסד המנכ"ל, גיא ברעם, דווקא נהנתה משנה מוצלחת ב-2014.

ברעם הינה זכיינית למתן שירותי מיקור חוץ לפרסום ברשות שדות התעופה, על גבי קירות ופיגומים בישראל, בעלת זכויות לפרסום על גבי גשרים בגוש דן ומתמחה במתן פתרונות ושירותים מקוריים למפרסמים.

הבעלות בחברה מתחלקת בין גיא ברעם, המחזיק ב-56% מזכויות ההון ו-50% מזכויות ההצבעה, לבין החברה-הבת של אמנת, אמגון, המחזיקה ביתרת המניות. אמגון, בניהולו של דוד פילה, עוסקת במתן שירותי מיקור חוץ וניהול שירותים לוגיסטיים.

מסיכום שנת 2014 עולה כי רווחי אמגון לפני מס נחלשו ב-27% ל-7.4 מיליון שקל, והרווח אחרי מס ירד ב-25% ל-3 מיליון שקל. באמנת לא מפרטים לגבי מקורות הרווח, אולם מציינים לגבי פעילותה של ברעם פרסום כי במהלך 2014 החברה נקטה כמה צעדים, בהם שיווק, פיתוח והרחבת שירותים, שדרוג טכנולוגי, התייעלות והתנעת מיזמים, שבזכותם "ברעם פרסום השיגה רווחיות משמעותית", כמו גם "קשרים עסקיים ארוכי-טווח, מעמד מקצועי מרכזי ומוביל בשוק ויצירת התקשרויות עסקיות טובות".

עלות העסקתו של ברעם בחברה עמדה אשתקד על 1.8 מיליון שקל - 200 אלף שקל מתוכם מענק - הסכום המקסימלי לו הוא זכאי לפי תנאי העסקתו, והיתרה (1.6 מיליון שקל) עלות שכר, בהיקף 100 אלף שקל לחודש (ברוטו), בנוסף לתשלום טלפון נייד והטבות אחרות. בשנת 2013 זכה ברעם לשכר בעלות דומה.

באמנת מציינים כי "לאור פעילותו של גיא ברעם בשנת 2014, ובהתחשב בתפקידו, ניסיונו ותרומתו, ולאור העובדה שחלק מרכיבי הגמול שלו מבוססים על ביצועי ברעם פרסום, וכי העלות השנתית של תנאי כהונתו הוגבלה בסכום - להערכת דירקטוריון החברה הגמול שניתן לו אשתקד הינו סביר והוגן".

אמגון נכנסה להשקעה ב-1999

את ברעם פרסום מקורי ייסד ברעם בשנת 1997, וב-1999 נחתם הסכם הקצאת המניות לאמגון. מלבד ההחזקה בברעם פרסום, כאמור, אמגון מעניקה שירותי מיקור חוץ וניהול שירותים לוגיסטיים, אשר כוללים תכנון, הקמה והפעלת מערך שירותי שליחים, הקמת מתקנים לוגיסטיים והקמת מוקדי מכירות, ומעניקה סל שירותים של הפצה, אחסנה, ניהול מלאי, אריזה והפצה. הכנסותיה של אמגון בסיכום 2014 עלו ב-8% ל-108 מיליון שקל.

חברת אמנת עצמה, הנסחרת בשווי של 112 מיליון שקל, נמצאת בבעלות אברהם אסף, אילן שחם ושמואל בר-אור. החברה סיכמה את 2014 עם עלייה של 3.5% בהכנסות, שהגיעו ל-293 מיליון שקל, היא הצליחה לשפר את הרווח התפעולי שלה, והרווח הנקי עלה ב-8% ל-11 מיליון שקל.