ישועה רוצה להפוך את וואלה לגוף התקשורת המוביל בארץ

בריאיון ל"פירמה" מספק המנכ"ל הטמפרמנטי תשובות לכל השאלות שעולות סביב האתר שהוא מוביל, וגם לזו שמסקרנת את השוק כולו: מה התוכניות של וואלה! NEWS במשימתו להפוך לגוף הדומיננטי במדיה הישראלית?

אילן ישועה / צילום: יונתן בלום
אילן ישועה / צילום: יונתן בלום

דווקא כשאנחנו נכנסים לאולפן הטלוויזיה החדש והמושקע של וואלה, היהלום שבכתר המיתוג מחדש שעובר האתר, אילן ישועה מתרגז. מישהו לא שעה לאזהרותיו, ובמהלך עבודות שנעשו באותו יום גרם כנראה אחד מבעלי המקצוע נזק לאחת מזגוגיות האולפן השקוף.

"רואים את השריטה? זה נזק של 100 אלף שקל", הוא מאבחן תוך כדי התעמקות ושפשוף החבלה באצבעו, וממהר לזמן אליו את האחראים.

גם המיזוג במקום, כך מתברר, לא עובד כמו שצריך, והשיחה שלנו איתו, שמתקיימת במשרדו שבקומה החמישית של בית וואלה, תופרע בהמשך כמה פעמים, כדי שישועה יוכל לקבל עדכון מלא ומנוסח על הטיפול בבעיה, ולהפגין שוב ושוב את חוסר שביעות-רצונו.

וכך, אם יש משהו שלא צריך לנסות לנחש בסיום הריאיון, הוא איזה סוג מנהל הוא ישועה: מעורב בכל פרט ופרט, תובעני כלפי עובדיו, לא טורח לרכך את הטון גם אם בחדר נמצאים שני עיתונאים. לא מנסה - ובעיקר אולי לא יכול - להסתיר את השריטה.

אלה ימים מצוינים לאתר שבראשו הוא עומד. לפני כשנה מכר וואלה את אתר הלוחות יד2, בעסקת ענק חלומית שהעניקה לו כרית מזומנים מפנקת ומרווח נשימה פיננסי יוצא דופן בשנים שבהן תחום התקשורת כולו נאנק תחת עול כלכלי הולך ומחריף.

בשבועות האחרונים יצאו בוואלה למהלך מיתוג מחדש. שמו של האתר שונה ל"וואלה! NEWS", והשיא הוא כאמור אולפן טלוויזיה חדיש ושקוף, שניצב בקומה התחתונה של בית וואלה, בפינת הרחובות פנקס ואבן גבירול בתל-אביב, ואשר לפי ישועה הושקעו בהקמתו לא פחות מ-20 מיליון שקל.

"הקטע של אולפן רחוב הוא ייחודי ונותן בידול", מסביר ישועה. "זה גם אולפן שיכול 'לדבר' עם הרחוב, לתקשר ולעשות דברים עם הקהל בחוץ באמצעות אפליקציות, וזה ייתן לנו יתרון".