ליאו ברנט ופובליסיס ישראל עוברים לבניין צ'מפיון מוטורס

המהלך נועד בין היתר להבטיח את ניהול תקציבי הפרסום של קבוצת א.ל.מ במשרד הפרסום ליאו ברנט ■ מנכ"ל ליאו ברנט, גיא קלנר: "כיף לפרגן ללקוחות"

‏גיא קלנר / צילום: תמר מצפי
‏גיא קלנר / צילום: תמר מצפי

החיבור בין נדל"ן לניהול תקציבי פרסום שוב מוכיח את עצמו: ל"גלובס" נודע כי שניים ממשרדי הפרסום בקבוצת פובליסיס - ליאו ברנט ופובליסיס ישראל - יעברו למיקום חדש בבניין צ'מפיון מוטורס.

המהלך נועד בין היתר כדי להבטיח את ניהול תקציבי הפרסום של קבוצת א.ל.מ במשרד הפרסום ליאו ברנט. בניין צ'מפיון מוטורס הוא בבעלות חברת ההחזקות אלייד, שהיא בעלת השליטה בין היתר בחברות כמו צ'מפיון מוטורס וא.ל.מ.

הקשר בין שכירת שטחים למשרדים לניהול תקציבי פרסום איננו חדש. אחד החיבורים המפורסמים הוא זה של אדלר-חומסקי עם קבוצת אלקטרה. אדלר-חומסקי קיבלו את תקציב אלקטרה לאחר שחתמו על חוזה שכירות ארוך-טווח למשרד הפרסום בבניין אלקטרה תמורת התחייבות להיקפי פרסום מסוימים בשנה.

הבעיה עם סוג כזה של התקשרויות היא שבהמשך קשה מאוד לאכוף על חברה להוציא את הסכומים אותם היא הבטיחה, כי היקפי פרסום הם לא אחת נגזרת של מצב השוק, הקטגוריה והדמויות הניהוליות.

תקציב פחות רווחי ועתיר השקעה

משרד הפרסום ליאו ברנט שייך לקבוצת פובליסיס ישראל. המשרד קיבל את תקציב א.ל.מ וביג בוקס ב-2013, לרבות רכש המדיה שנעשה באמצעות חברת המדיה של הקבוצה זניט מדיה.

שנה לאחר קבלת התקציב נערכה בחינה משמעותית של ההתקשרות של א.ל.מ בתחום המדיה, וקבוצת פובליסיס כמעט איבדה את התקציב לטובת יוניון מדיה. מהלך כזה, אם היה יוצא לפועל, היה משאיר את ליאו ברנט עם החלק הפחות רווחי של התקציב - זאת מאחר שמדובר בתקציב עתיר השקעה.

באותה תקופה נבחנה האפשרות כי משרד הפרסום y&r ישראל, שבעליו הם קבוצת WPP שגם שותפים ביוניון, ישכרו שתי קומות משרדים בבניין צ'מפיון מוטורס, שהוא כאמור בידי אותם בעלים כמו קבוצת א.ל.מ. במקרה כזה אמור היה התקציב לעבור לטיפול המשרד.

נצין כי לקבוצת א.ל.מ יש היקף תקציב לא מבוטל העומד על כ-40 מיליון שקל, אשר מקיף את כל מותגי הקבוצה ופעילות כל החברות, לרבות מיני ליין, סמליין ורשתות א.ל.מ וביג בוקס.

"צורך בהתרחבות"

מנכ"ל ליאו ברנט, גיא קלנר, אישר את הידיעה ומסר בתגובה: "אנחנו אכן עוברים דירה בעוד חצי שנה. זה תמיד כיף לפרגן ללקוחות בתחומים השונים ובכלל זה מתחום הנדל"ן. מכיוון שממילא הגענו לנקודה של צורך בהתרחבות, ומהצד השני קבוצת אלייד הציעה משרדים אטרקטיביים לשכירות - החלטנו לקדם את המהלך".