תקציב הפרסום של בסט ביי וביג בוקס עובר לליאו ברנט

העברת התקציב היא חלק ממהלך אסטרטגי כולל, במסגרתו אמורים שני המותגים להתכנס תחת המותג ביג בוקס

תקציב הפרסום של הרשתות בסט ביי וביג בוקס עובר למשרד הפרסום ליאו ברנט (רגב-קויצקי).

העברת התקציב היא חלק ממהלך אסטרטגי כולל, במסגרתו אמורים שני המותגים להתכנס תחת מותג אחד: ביג בוקס. זאת כחלק משינוי הבעלות ברשתות, שבמסגרתו הפכה באחרונה קבוצת מיני ליין לבעלת המניות הדומיננטית.

תקציבי הפרסום של ביג בוקס ובסט ביי התמקדו בשנים האחרונות, כמו רוב תקציבי הפרסום של רשתות החשמל, בעיקר בהצעות מכר. בשנה האחרונה נקלעו הרשתות לקשיים כלכליים, והיקף הפרסום שלהן עמד על מאות אלפי שקלים בודדים, אך בשנים קודמות נרשמו השקעות גדולות יותר.

כך למשל, היקף הפרסום של ביג בוקס ב-2011 עמד על כ-3 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כמיליון דולר במחירים ריאליים. זאת, לעומת 340 אלף דולר ב-2012. היקף ההשקעה בבסט ביי היה גבוה יותר - 3.3 מיליון דולר ב-2012, ו-5.8 מיליון דולר ב-2011.

תקציב הפרסום של המותגים עבר בשנים האחרונות מספר תזוזות: בעבר טופלו המותגים במשרדים שונים: משרד הפרסום האחרון שזכה בתקציב בסט ביי היה זרמון-גולדמן (שהפך לאחר מכן לזרמון DDB). קודם לכן טופל התקציב בפרסום שנהב.

תקציב ביג בוקס טופל מאז השקתו ב-2006 בפובליסיס אריאלי, שמוזג בהמשך לגלר-נסיס, אליו הועבר בהמשך גם תקציב בסט ביי. ב-2010 נערך המכרז שבו זכה זרמון, אך בשנה האחרונה מי שהוביל את הקמפיין המרכזי של המותגים הייתה ג. יפית.

כאמור, ב-2012 נקלעו הרשתות לקשיים כלכליים, ובתחילת 2013 נמכרו רוב מניותיהן לקבוצת מיני ליין, שהזרוע שלה - חברת סם ליין - משווקת בישראל מגוון מוצרי חשמל של סמסונג, בהם טלוויזיות ומקררים. בנוסף מחזיקה החברה בבעלות חלקית על רשת א.ל.מ.

משרד הפרסום של סם ליין בשנים האחרונות הוא רגב-קויצקי (ליאו ברנט ישראל). עיקר העבודה שייצר המשרד עבור החברה היה פרסום הארד סייל. בפברואר השנה, עת נרכש רובם של רשתות בסט ביי וביג בוקס על-ידי סם ליין, הופקד התקציב באופן זמני בליאו ברנט עד שהוחלט שיישאר שם.

גיא קלנר, מנכ"ל ליאו ברנט ישראל, אישר את הידיעה.

* אליעזר פישמן, בעל השליטה ב"גלובס" הוא בעלי פישמן רשתות, המחזיקה במניות מיעוט בביג בוקס ובבסט ביי.