גולדן סטייט אלופת ה-NBA לעונת 2014/15

החלומות של דיוויד בלאט ולברון ג'יימס להביא אליפות לעיר קליבלנד אחרי 51 שנה הסתיימו כאשר הווריירס חגגו באוהיו עם 97:105 נהדר וגרפו את התואר לראשונה מזה 40 שנה, אחרי 2:4 גדול בסדרת הגמר

גולדן סטייט אלופת ה-NBA / צלם: רויטרס
גולדן סטייט אלופת ה-NBA / צלם: רויטרס

גולדן סטייט ווריירס זכתה הבוקר, אור ליום רביעי, באליפות ה-NBA לעונת 2014/15. הקבוצה מאוקלנד, שהייתה הטובה ביותר בליגה לאורך העונה כולה וסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון ועם מאז 15:67 מצוין, השלימה ניצחון 2:4 בסדרת הגמר של הליגה מול קליבלנד ומאמנה דיוויד בלאט. הווריירס חגגו את האליפות בזכות 97:105 במשחק השישי, שנערך באוהיו והותירו את בלאט, לברון ג'יימס והקאבלירס ללא התואר.

זו האליפות השנייה בתולדות הווריירס, הראשונה שלהם מאז 1975 וכאמור, היא בהחלט מוצדקת לאור העונה הנהדרת שעברה על המועדון, שלא מזמן היה אחד החלשים ביותר ב-NBA. המאמן סטיב קר, בעונתו הראשונה בתפקיד ובכלל, כמאמן ראשי בליגה, הוביל חבורה מרתקת ותוססת שהציגה משחק התקפה מסחרר ומשחק הגנה קשוח, הכל כמובן בכיכובו של ה-MVP של הליגה, סטפן קרי ובתוספת הצוות המסייע בו בלטו קליי תומפסון, אנדרה איגודאלה, אנדרו בוגוט, דריימונד גרין, האריסון בארנס ואחרים.

הווריירס פתחו את המשחק בצורה נהדרת. הם התעלמו מהקהל התוסס ב"קיו ארנה" של קליבלנד וסיימו את 12 הדקות הראשונות עם 15:28. אלא שהקאבלירס סירבו להרים ידיים ובזכות רבע שני מצוין, בו קיזזו את הפער לאיטם, ירדו להפסקה במינוס שתי נקודות בלבד, 45:43. בדקות הראשונות של המחצית השנייה, קליבלנד עוד עלתה ליתרון, אבל זו גם הייתה שירת הברבור של העונה שלה. הווריירס ענו בריצה מצוינת ולא הביטו שוב לאחור, בדרך אל הניצחון והתואר.