טוויטר השיקה סרטוני וידיאו שמנוגנים באופן אוטומטי

בדומה לפייסבוק, בטוויטר מזכירים כי בהגדרות המשתמש באתר או באפליקציה ניתן להחזיר את הגלגל ולבטל את האפשרות לניגון אוטומטי של הווידיאו בטוויטר או להפעיל זאת רק כשאתה מחובר ל-WiFi

טוויטר / צלם: רויטרס
טוויטר / צלם: רויטרס

באיחור אופנתי הודיעה אתמול (ג') טוויטר כי היא הופכת את סרטוני הווידיאו המשותפים דרך הרשת החברתית שלה לכאלה שמנוגנים באופן אוטומטי (Autoplay). בכך, מיישרת טוויטר קו עם פייסבוק, שהשיקה אפשרות דומה לפני חודשים רבים.

במסגרת המודל החדש להצגת מדיה בטוויטר, הניגון האוטומטי בפיד יכלול סרטוני וידיאו, סרטוני vine (אפליקציה שנרכשה על-ידי טוויטר ומאפשרת יצירת סרטוני וידיאו קצרצרים של 6 שניות) ואנימציות GIF. האפשרות תהיה זמינה באתר טוויטר ובאפליקציית iOS של החברה, כשהשינוי באפליקציית האנדרואיד תיכנס לתוקף בקרוב.

בדומה לפייסבוק, בטוויטר מזכירים כי בהגדרות המשתמש באתר או באפליקציה ניתן להחזיר את הגלגל ולבטל את האפשרות לניגון אוטומטי של הווידיאו בטוויטר או להפעיל זאת רק כשאתה מחובר ל-WiFi.

ההשקה של טוויטר תקסום בעיקר למותגים ולמפרסמים, שיוכלו לשלב סרטוני וידיאו בחשבונות שלהם ולקדם אותם באמצעות Promoted Videos, כלי פרסומי שהושק באוגוסט אשתקד ומאפשר לקדם וידיאו בתשלום. במודל החדש של הניגון האוטומטי, המפרסמים ישלמו רק על סרטוני וידיאו שיקבלו את מלוא תשומת לב הגולש - הגדלה של המסך, סאונד וצפייה של לפחות שלוש שניות.

רק במקרה כזה ייגבה התשלום מהמפרסם עבור פרסומת הווידיאו. "אנחנו החלטנו על סטנדרט של צפייה במסך מלא כי אנחנו חושבים שזה פשוט הדבר הנכון לעשות. אם וידיאו הוא לא במסך מלא, אנחנו לא חושבים שמפרסם צריך לשלם על זה", הסביר דיוויד ריגן, מנהל מוצר בכיר בטוויטר בפוסט שהעלה לבלוג החברה.

השקת המהלך מצד טוויטר מגיעה על רקע שלב מהותי בחייה של החברה, כשבשבוע שעבר הודיע מנכ"ל החברה דיק קוסטלו על החלטתו לעזוב את החברה. מי שתפס בינתיים את מקומו כמנכ"ל זמני הוא יו"ר החברה ואחד ממייסדיה, ג'ק דורסי. דורסי היה המנכ"ל הראשון של החברה מיום היווסדה, בהמשך הוחלף על-ידי אוון וויליאמס, שהקים ומימן את החברה בימיה הראשונים. את וויליאמס החליף קוסטלו.