קל-אוטו תשווק בגלוי רכבי "אפס קילומטר" באופן מסחרי

מציעה את כלי הרכב האלה בהנחה של עד 20% ממחיר המחירון הרשמי של היבואנים ■ עם זאת, כלי הרכב ימשיכו להימכר בתור "יד ראשונה מליסינג" ולא כיד ראשונה על שם הלקוח

חברת הרכב "קל-אוטו" הודיעה היום (ד') על מה שהיא מכנה "מהפכה חברתית בענף הרכב", שמטרתה להוריד את מחירי הרכב לצרכן. במסגרת התוכנית מתכוונת החברה לשווק באופן גלוי כלי רכב חדשים עם "אפס קילומטר" בהנחה של עד 20% ממחיר המחירון הרשמי של היבואנים. עם זאת, כלי הרכב ימשיכו להימכר בתור "יד ראשונה מליסינג" ולא כיד ראשונה על שם הלקוח.

בד בבד תאפשר החברה בראשונה רכישה מלאה של כלי רכב דרך אתר האינטרנט בשיטת "מדלת לדלת", ללא צורך בהגעה לסניפי החברה. לטענת החברה "זהו מוצר שיחסוך את העלויות הרבות הכרוכות בהחזקת מלאי רכבים במספר רב של אולמות תצוגה, וניתן יהיה לתעל את אותן עלויות לחיסכון במחיר הרכב בעבור הלקוח". החברה הודיעה גם על כוונתה להעניק הנחות מיוחדות "לקהלים ואוכלוסיות עם תרומה מיוחדת לחברה", בין השאר שוטרים ומשרתי צבא הקבע.

מנכ"ל קל-אוטו, דני שביט: "שר התחבורה ישראל כץ הבטיח באפריל 2013 כי מחירי המכוניות יירדו לפחות ב-20%. בפועל, מבדיקה של קל-אוטו עולה כי בשנים 2011-2015 חלה עלייה של יותר מ-5% במחירים של כלי הרכב בקטגוריה המשפחתית. במסגרת המהפכה החברתית של קל-אוטו, היא תציע ללקוחות כלי רכב חדשים בהנחות של 10%-20% ממחיר המחירון.

"במציאות הנוכחית, רכב חדש נהפך להיות מחלבה של הממשלה מכיסו של האזרח הישראלי, במקום להיות כלי שמקל על חייו. המס הישיר על הרכב הוא בין הגבוהים בעולם, המס הישיר על הדלק שהרכב צורך הוא מבין הגבוהים בעולם, מסי התחזוקה כמו אגרת רישוי וביטוח החובה הם מהגבוהים בעולם ולראיה רק השבוע הודיעו על הוזלה צפויה של ביטוח החובה ואנחנו מברכים על המגמה. ברור לנו שמדינת ישראל צריכה הכנסות כדי שיהיו לנו ביטחון, חינוך ובריאות טובים יותר, אבל יש לחלק את ההכנסות כך שעל מגוון הרכבים המדינה תרוויח את מלוא המס האפשרי, ועם זאת יהיו 'מחירי מטרה' לדגמים ספציפיים, על מנת להנגיש רכב לכל אזרח. אני קורא לשר התחבורה לתמרץ יבואני רכב על יבוא דגמים אלו".

על פי נתוני קל-אוטו, ב-2012-2014 נרשם זינוק של 550% במכירת רכב "אפס קילומטר" על ידי חברות הליסינג. שביט: "זו בדיוק המהפכה החברתית שמחלחלת בחברה הישראלית, והיא באה לאחר המחאה החברתית באוגוסט 2011. הלקוח הרבה יותר רגיש למחיר ומחפש הזדמנויות שמתאימות לצרכיו ולהכנסה הפנויה שלו".

קל-אוטו, בבעלות שמוליק קליין, דורגה בשנה שעברה במקום השמיני (מבין 11) בדירוג ענף חברות הליסינג ווהשכרה של דן אנד ברדסטריט, עם נכסים בשווי כ-1.03 מיליארד שקל, וצמיחה של 9.3% לעומת 2013. החברה החזיקה בצי השכרה וליסינג של כ-13,500 כלי רכב והעסיקה 550 עובדים.