טיסה נעימה: FairFly מגייס 2 מיליון דולר מקרן בלאמברג

הסטארט-אפ הישראלי פיתח אפליקציה שמאפשרת לרוכשי כרטיסי טיסה לקבל התראה כשהמחיר יורד לאחר שכבר רכשו

אביאל סימן-טוב, גילי ליכטמן ועמי גולדנברג / צלם: אלון גלבוע
אביאל סימן-טוב, גילי ליכטמן ועמי גולדנברג / צלם: אלון גלבוע

חברת הסטארט-אפ הישראלית FairFly, שפיתחה אפליקציה שמאפשרת לרוכשי כרטיסי טיסה לקבל התראה כשהמחיר יורד לאחר שכבר רכשו, הודיעה על השלמת סבב A מקרן ההון סיכון Blumberg Capital בהיקף של 2 מיליון דולר.

החברה, שהוקמה ב-2013 ושהשיקה את האפליקציה שלה לפני חמישה חודשים, גייסה בסיבוב סיד מאות אלפי דולרים מאורי לוין, אחד מיזמי Waze ומי שמשמש גם כיו"ר החברה. לוין שימש כמנטור של שלושת יזמי FairFly - אביאל סימן-טוב, גילי ליכטמן ועמי גולדנברג - במסגרת תוכנית זל ליזמות במרכז הבינתחומי הרצליה. בעקבות ההשקעה יצטרף לדירקטוריון החברה אלון ליפשיץ, שותף בקרן בלאמברג.

לדברי אביאל סימן-טוב, יזם משותף ומנכ"ל FairFly, "הגיוס נועד להעמיק את פיתוח המוצר ולהרחיב את פעילות החברה מחוץ לישראל. בנוסף, בכוונת החברה להיכנס בהמשך לתחומי תיירות נוספים".

לדברי אלון ליפשיץ, שותף בקרן בלאמברג, "FairFly נכנסת לשוק התיירות בו היא משנה את הכללים. אם עד עכשיו הכרנו תהליך בו משווים מחירים עד להחלטת הרכישה, אנחנו הופכים את החשיבה שלנו ומראים שתהליך הרכישה לא הסתיים, ושגם אחרי שקנינו את הכרטיס עדיין אפשר להוזיל מחירים. התחברנו מאוד לדרך החשיבה ולעובדה שמדובר בשוק גדול שאנחנו בטוחים ש-FairFly מספקת לו פתרון מתאים, ואנחנו שמחים להיות שותפים להמשך פיתוח והצלחת החברה".

FairFly פיתחה מוצר שמאפשר למי שרוכש כרטיסי טיסה באינטרנט, להעביר למייל החברה את כרטיס הטיסה האלקטרוני וזאת לאחר שהוריד את האפליקציה של החברה ונרשם. בשלב זה, השירות של החברה נכנס לפעולה ובזמן אמת ובמהלך כל התקופה עד הטיסה בפועל, הוא מנטר את הרשת ואת מאגרי המידע הבינלאומיים של כרטיסי הטיסה כדי לאתר מחיר מוזל יותר, כשהוא לוקח בחשבון את דמי ביטול הכרטיס.

כך, המערכת תשלח התראות למשתמש כשתמצא אפשרות לחיסכון של לפחות 5% מהסכום ששולם עבור הכרטיס המקורי לאחר הפחתת דמי הביטול או חיסכון של 50 דולר (הגבוה מביניהם).

בחברה מבהירים כי ביטול כרטיס הטיסה ייעשה רק לאחר רכישת הכרטיס המוזל, מלבד במקרה שבו הוזמן הכרטיס מול סוכנות נסיעות. עוד הם מבהירים כי הכסף על הכרטיס המקורי יוחזר לחשבון המשתמש תוך מספר שבועות, בהתאם למדיניות הגוף שממנו הוא נרכש.

עוד מציינים בחברה כי ההתראות שנשלחות למשתמשים לא מתבססות רק על מחיר אלא גם על דיל טוב יותר שכולל משך טיסה קצר יותר, שעות טיסה נוחות יותר, חברת תעופה באותה איכות ושדה תעופה אטרקטיבי יותר.