צפו: הצצה לפיתוחים ישראלים חדשים ששווה להכיר

בבית הספר למדעי המחשב במכללה למינהל הציגו בשבוע שעבר כמאה פרויקטים שמנסים להמציא את הגלגל מחדש ■ מפלטפורמה חדשה בעולם המוסיקה, ועד מוצר חדש שמתריע מראש מתי הירקות במקרר שלכם עומדים להירקב

מי שמחפש לדעת מה הדבר הבא בעולם הסטארט-אפים, יכול להעיף מבט מקרוב על הדברים שהסטודנטים של היום מפתחים לקראת המחר. בבית הספר למדעי המחשב במכללה למינהל הציגו בשבוע שעבר כמאה פרויקטים שמנסים להמציא את הגלגל מחדש.

רוב הפיתוחים אמנם הגיעו באופן טבעי מעולמם של הסטודנטים - כמו פתרונות בתחום המתכונים, הטרמפים או השותפים לדירה - אך היו גם כמה רעיונות מקוריים.

חברת SoundBetter פיתחה פלטפורמה שכבר משכה אליה זוכים בפרס הגראמי היוקרתי מעולם המוזיקה. הפלטפורמה מאפשרת לחבר בין מוזיקאים לבין נותני שירות בתחום - כמו נגנים, טכנאי מוזיקה ואחרים. בין המשתמשים באתר של החברה אפשר למצוא גם זוכי גראמי שעבדו עם השמות הגדולים בתעשיית המוזיקה העולמית כמו ליידי גאגא וריהאנה.

פיתוח מעניין נוסף הגיע מעולם החקלאות, כשבמרכז הבמה של Vegibox נמצאת עגבנייה. הרעיון, שעדיין נמצא בגרסת אב טיפוס, מאפשר לחקלאים להכניס למכונה מיוחדת שנבנתה עגבנייה ובאמצעות ניתוח מתקדם, שכולל ניטור גזים מהעגבנייה עצמה, לדעת מה מצב הבשלות שלה ומתי היא עלולה להירקב. באופן זה, ניתן לאתר עגבניות שעשויות להירקב בזמן הקרוב ולהוציא אותם מתוך ארגזים ובכך להציל עגבניות רבות אחרות וכמובן את ההון שנדרש כדי לגדלן.

פיתוח אחר, שמשך אליו מתעניינים רבים מבין מאות המבקרים באירוע הסיום של בוגרי מדעי המחשב במכללה למינהל, היה Kreeper. שם לקחו את משקפי המציאות הווירטואלית הבסיסיים של גוגל בשם Cardboard, שבמודל מבוסס קרטון מתקפל ניתן להכניס את הסמארטפון פנימה ולקבל חוויית מציאות וירטואלית, ופיתחו משחק חביב שהתנועה בו נעשית עם העיניים בלבד.