דיווח: פטריק דרהי מציע לקנות את בואיג ב-10 מיליארד אירו

העיתון הצרפתי "לה ז'ורנל דו דימנש" מדווח כי בעל השליטה בחברת הוט לוטש עיניו לכיוון חברת כבלים צרפתית עם 11 מיליון מנויים

פטריק דרהי / צלם: יוסי כהן
פטריק דרהי / צלם: יוסי כהן

פטריק דרהי, בעל השליטה בחברת הוט, מציע לקנות את חברת התקשורת הצרפתית בואיג טלקום (Bouygues) תמורת 10 מיליארד אירו - כך מדווח העיתון הצרפתי "לה ז'ורנל דו דימנש" ("Le Journal du Dimanche").

הדיווח, שפורסם גם בסוכנות רויטרס, גורס כי דרהי הגיש את ההצעה לפני 10 ימים. הדיווח מתבסס לכאורה על מספר גורמים המקורבים לנושא.

לחברת Bouygues יש 11 מיליון לקוחות בכבלים. דירקטוריון החברה יתכנס מחרתיים (ג') על מנת לדון בהצעה של דרהי. בדיווח נכתב גם שמנכ"ל החברה ממשיך במו"מ עם דרהי וכי תג המחיר עשוי לעלות ל-11 מיליארד אירו.

דרהי שולט חברת התקשורת השנייה בגודלה בצרפת, Numericable-SFR. כניסתן של חברות לואו-קוסט בשוק הסלולר הצרפתי בשנת 2012 הגבירה על הלחץ על חברות התקשורת להתמזג בשל הורדות מחירים שחתכו את רווחיות החברות.

באפריל 2014, בואיג התמודדה מול Numericable על רכישת חברת SFR והפסידה לה.

פטריק דרהי השלים רק לאחרונה את רכישת חברת SFR הצרפתית והוא מתמודד על רכישת חברת הכבלים האמריקאית טיים וורנר.

בנוסף, דרהי השתתף לפני שלושה שבועות בדיון באחת הוועדות בפרלמנט הצרפתי ודיבר על הצורך במיזוגים בשוק הצרפתי, והזכיר גם את השוק הישראלי בהקשר זה. דרהי אמר כי בישראל ישנן 2 מפעילות סלולריות שעומדות בפני פשיטת רגל עקב ריבוי השחקנים בשוק. ככל הנראה התכוון דרהי לפרטנר ולסלקום.