עובד ברשת רמי לוי כונה ע"י המנהל "עובד חרא" - ויפוצה

מנהל סניף ברשת רמי לוי כינה את אחד העובדים "עובד חרא" והשתמש כלפיו באמירות בוטות נוספות ■ ביה"ד: העובד יפוצה ע"י הרשת ב-5,000 שקל בגין עוגמת-נפש

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

מנהל סניף ברשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה כינה את אחד העובדים "עובד חרא" והשתמש כלפיו באמירות בוטות נוספות, והעובד יקבל פיצוי בסך 5,000 שקל מהרשת בגין עוגמת-הנפש שנגרמה לו - כך קבע לאחרונה שופט בית הדין האזורי לעבודה בנצרת, ד"ר טל גולן.

"שוכנעתי כי נסיבות המקרה הן חריגות, וכי נגרמה עוגמת-נפש לתובע. הן לאור האמירות הבוטות כלפיו והן לאור העובדה שמר אוחנה לא מצא לנכון לחזור מהן גם בדיון בבית הדין", כתב השופט, שציין כי המנהל, אלי אוחנה, משמש כיום כפרויקטור האחראי על הקמת סניפים שונים של הרשת.

בנוסף נקבע כי על הרשת לשלם לעובד, איהאב עומרי, כ-8,000 שקל בגין פיצויי פיטורים, 2,900 שקל בגין אי-מתן הודעה מוקדמת וכ-5.5 אלף שקל בגין הפרשות פנסיוניות.

העובד, עומרי, עבד במחלקת הירקות של סניף עפולה של רשת רמי לוי מינואר 2012 ועד פברואר 2014. ב-10 בפברואר התרחש ויכוח בינו לבין מנהל הסניף, אוחנה, שבמהלכו טען העובד כי אוחנה קילל אותו מספר פעמים ואף האשים אותו כי הוא גונב שעות.

העובד טען כי העלבון והפגיעה שחש בעקבות הדברים גרמו לו לעזוב את עבודתו, והוא הגיש תביעה לקבלת פיצויי פיטורים והלנה, דמי הודעה מוקדמת וכן פיצוי בגין עוגמת-הנפש שנגרמה לו.

מנגד, הרשת טענה כי העובד החליט בעצמו לעזוב את העבודה ואף נקט "שביתה איטלקית", עזב באמצע המשמרת ללא הודעה מוקדמת על כך ואף קילל בעצמו את אוחנה לאחר שזה סירב לתת לו מכתב פיטורים.

במהלך המשפט הוגש תמליל השיחה מה-10 לפברואר. מהתמליל עולה כי במהלך הוויכוח בין העובד למנהל הסניף אמר האחרון, בין היתר: "אתה חרא באבואה של עובד". התובע השיב: "אני ככה?". אוחנה המשיך: "כן, כן". התובע: "אתה אומר לי ככה?". אוחנה: "אתה חרא של עובד".

לאור הראיות הללו החליט בית הדין, כאמור, לקבל את תביעתו של עומרי.

התובע יוצג בידי עו"ד שאדי עבדאלחלים. רשת רמי לוי שיווק השקמה יוצגה בידי עו"ד יניב מנו.