ארדן: "יישום הרפורמה ברשות השידור חייב להימשך"

ארדן, לשעבר השר הממונה על רשות השידור, הגיב למהלך לדחיית מועד סגירת הרשות - וצייץ בטוויטר: "אין היגיון לממן על חשבון הציבור גוף לא יעיל"

גלעד ארדן / צילום: תמר מצפי
גלעד ארדן / צילום: תמר מצפי

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, לשעבר שר התקשורת והשר הממונה על רשות השידור, הגיב היום (ב') למהלך המתגבש לדחות את מועד סגירתה של הרשות, וצייץ בטוויטר כי "יישום הרפורמה ברשות השידור חייב להימשך. אין היגיון לממן על חשבון הציבור גוף לא יעיל. מוכרחים שידור ציבורי, איכותי ומודרני, ורק בגוף חדש זה יקרה".

כפי שפורסם אתמול (א') ב"גלובס", השר הממונה על רשות השידור, אופיר אקוניס, ויו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל, נועדו בשבוע שעבר וסיכמו על מתווה ההצלה המסתמן לרשות השידור, הכולל הארכת מועד הקמת הרשות החדשה והמשך קיומה של זו הנוכחית המצויה בפירוק עד למהלך השנה הבאה.

הכוונה היא לדרוש מהאוצר לממן את הרשות הנוכחית עד לפירוקה הסופית, אולם באגף התקציבים באוצר מתנגדים לכך.

בנוסף, אתמול זימן ראש הממשלה בנימין נתניהו פגישה מכריעה באשר לעתיד רשות השידור, בהשתתפות שר האוצר משה כחלון, השר הממונה על רשויות השידור אופיר אקוניס, יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל ונציגי אגף התקציבים באוצר.

בפגישה עלה נושא השידור הציבורי, ובמרכזו פתרון המשבר בו הוא מצוי כעת, בהיעדר גביית אגרה. לפי שעה, כאמור, אקוניס מבקש לממש את זכותו כחוק לדחות את מועד סגירתה של רשות השידור המצויה בפירוק בעוד 3 חודשים, כשהמטרה היא לגבש בינתיים תיקון מהותי יותר לחוק תאגיד השידור הציבורי כפי שהוא היום.

אגודות העיתונאים הביעו תמיכה במתווה זה.