אפקט המחירים הנמוכים: הביקוש לכרטיסים ליורו 2016 - פי 4 מההיצע

3.7 מיליון הרשמות להגרלת הכרטיסים שתבצע אופ"א לטורניר שייערך בקיץ הבא בצרפת ■ ל-43 מתוך 51 משחקים ניתן להשיג כרטיסים במחירי מינימום של 25 אירו בלבד

הגביע של יורו 2016 / צלם: רויטרס
הגביע של יורו 2016 / צלם: רויטרס

דרישה חסרת תקדים בקרב אוהדי הכדורגל ברחבי העולם למשחקי יורו 2016, שייערכו בקיץ הבא בצרפת: במהלך החודש האחרון, בו נפתח החלון של אופ"א להגשת בקשות לרכישת כרטיסים - נרשמו 3.7 מיליון כאלו - במה שהופך את הביקוש, כבר עכשיו - לגדול פי ארבעה מההיצע.

ז'אק לאמברט, ראש הוועדה המארגנת של הטורניר, אמר לסוכנות הידיעות AFP כי מרבית הבקשות הוגשו לרכישת הכרטיסים הזולים ביותר - שיעלו 25 אירו בלבד. המחירים הללו זמינים ל-43 מתוך 51 משחקי הטורניר. על מנת להגדיל את הסיכויים לזכות בהגרלה שתעניק לזוכים אופציה לרכישת כרטיסים - מציע לאמברט לאוהדים לבקש לקנות את הכרטיסים מהקטגוריות היוקרתיות יותר.

בסך הכל הגישו תושבים של 200 מדינות שונות מרחבי העולם בקשות לרכישת כרטיסים, אך באופן טבעי מרבית הבקשות הן מצרפת המארחת (55%).

אופ"א הקצתה 1.8 מיליון כרטיסים לציבור הרחב (שיכול, כאמור, להירשם כבר בשלב זה להגרלת הרכישה) ולאוהדי הנבחרות שיעפילו לטורניר (שיקבלו את הנתח שלהם דרך ההתאחדויות המקומיות, לאחר שיסתיימו שלבי המוקדמות), מתוך 2.5 מיליון כרטיסים בסך הכל הזמינים ליורו 2016. היתר יחולקו כהזמנות לעובדי אופ"א, הוועדה המארגנת הצרפתית של הטורניר, ספונסרים של הטורניר, זכייני שידורים וכו'.

יורו 2016, שייפתח ב-10 ביוני ויסתיים ב-10 ביולי עם משחק הגמר באצטדיון הסטאד דה פראנס בפריז - יהיה הראשון בתולדות אליפויות אירופה לאומות בו משחקות 24 נבחרות.