השר אופיר אקוניס: "אגרת הטלוויזיה לא תחזור"

נתניהו צפוי לתמוך בדחיית סגירת רשות השידור ■ אקוניס בביקורת על ארדן: "הממשלה הקודמת חוקקה בחיפזון את החוק לסגירת רשות השידור"

אופיר אקוניס / צילום: איל יצהר
אופיר אקוניס / צילום: איל יצהר

ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו המשיך אתמול (ב') בדיונים סביב המשבר ברשות השידור. נתניהו נפגש אתמול בלשכתו עם המנכ"ל הזמני של תאגיד השידור הציבורי החדש, אלדד קובלנץ, ועם המפרק של הרשות, הכנ"ר פרופ' דוד האן. בדיונים נכח גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר. הפגישה התקיימה התחלקה למספר חלקים ונפרשה על פני מספר שעות.

ל"גלובס" נודע כי בפגישה הציע קובלנץ את הפתרון שלו למשבר ואמר כי ניתן להקים מבנה מצומצם של תאגיד השידור הציבורי החדש כבר בתוך כחצי שנה. הקמה של תאגיד מלא שיעמוד בדרישות החוק כפי שהן היום תימשך - להערכתו - שנה לפחות.

כך או אחרת, על מנת להקים את התאגיד החדש במתכונת אחרת, יהיה צורך בשינוי חקיקה. על כן, ההערכה היא כי נתניהו יקבל את עמדתו של השר הממונה מטעמו על רשות השידור, אופיר אקוניס, אשר מבקש כצעד ראשון להעביר בוועדת הכלכלה הארכה של 3 חודשים בשהות שניתנת להקמת תאגיד שידור חדש, ובתקופה זו להגיש תיקון חקיקה.

בתוך כך, מסתמן כי שר האוצר, משה כחלון, יישר קו עם עמדת אגף התקציבים במשרדו, אשר פורסמה אתמול ב"גלובס", לפיה תוקם לאלתר רשות השידור החדשה. התפיסה באגף התקציבים, בראשותו של אמיר לוי, היא כי אם לא תוקם הרשות החדשה, וזו הנוכחית תקבל ארכות נוספות - היא עשויה כבר לא לקום לעולם.

נזכיר כי בניגוד לחוק, מאז ראשית השנה לא גבתה רשות השידור את אגרת הטלוויזיה מהציבור, לאור דרישת ראש הממשלה.

היום (ג') פרסם השר אקוניס בעמוד הפייסבוק שלו הצהרה, המאשרת את הפרסום ב"גלובס", לפיה "אגרת הטלוויזיה לא תחזור!".

על-פי אקוניס, "ברור" שנדרשת רפורמה ברשות השידור, "כדי להבטיח שידורי רדיו וטלוויזיה איכותיים יותר, טובים יותר - וכן, זאת לא מילה גסה: מאוזנים יותר, כאלה שמשקפים את העמדות והזרמים בציבוריות הישראלית".

אקוניס מתח ביקורת על החוק שקידם קודמו בתפקיד, גלעד ארדן. "הממשלה הקודמת חוקקה, בחיפזון, חוק שסוגר את הרשות הקיימת ואמור לפתוח תאגיד חדש, שכל מימונו הוא מקופת המדינה! ברור לכל בר-דעת שלוח הזמנים שנקבע בחוק אינו ישים ואינו מאפשר את תחילת השידורים במתכונת החדשה".