צרות למובלי: אינסטגרם משיקה מנוע חיפוש ויזואלי בזמן אמת

הרשת החברתית הציגה אמש שדרוג משמעותי לאפליקציית התמונות הפופולרית שלה, כך שיאפשר מעקב פשוט יותר ובזמן אמת אחרי תמונות וסרטוני וידיאו שמשתפים המשתמשים ברחבי העולם ■ מובלי השיקה מוצר דומה

אינסטגרם/ צילום מסך
אינסטגרם/ צילום מסך

הרשת החברתית אינסטגרם מבית פייסבוק הציגה אמש (ג') שדרוג משמעותי לאפליקציית התמונות הפופולרית שלה, כך שיאפשר מעקב פשוט יותר ובזמן אמת אחרי תמונות וסרטוני וידיאו שמשתפים המשתמשים ברחבי העולם.

עד היום אפשרה אפליקציית אינסטגרם לבצע חיפוש אחר משתמשים אחרים או לצפות בפיד בתמונות וסרטונים טרנדיים שמבוססים על משתמשים אחרים שאחריהם המשתמש עוקב.

כעת, משדרגת החברה את אפשרות החיפוש והמעקב אחר דברים שקורים ברחבי העולם. החברה הוסיפה אפשרות לחפש אחר מקומות ברחבי העולם ולראות בזמן אמת את התמונות האחרונות שצולמו ושותפו מאותו מקום. בנוסף, ניתן יהיה לבצע בצורה פשוטה יותר חיפוש אחרי האשטאגים שבהם נעשה שימוש במהלך העלאת תמונות לרשת החברתית.

הגרסה החדשה של האפליקציה זמינה כרגע רק בארה"ב, אך ניתן לחפש דרכה מקומות בכל העולם, כולל חיפוש מקומות בישראל ובעברית.

שדרוג מנוע החיפוש של אינסטגרם לאפשרות לחפש אחר אירועים ומקומות בזמן אמת מגיע באופן מפתיע שבוע בדיוק לאחר שמובלי הישראלית, של היזם והמשקיע משה חוגג, השיקה את אתר EyeIn שמאפשר לעשות דבר דומה.

אתר Eye In מאפשר לחפש תמונות וסרטוני וידיאו שגולשים מעלים לרשתות חברתיות בהן אינסטגרם, פייסבוק, טוויטר ומובלי עצמה, שמשמשת כרשת חברתית מבוססת ויז'ואל ושבזמנו נחשבה למתחרה של אינסטגרם.

העובדה שאינסטגרם בחרה להשיק את השדרוג שבוע לאחר Eye In מלמדת כי היא הקדימה את ההשקה במתכוון בגלל המוצר החדש של מובלי ושל חוגג. באינסטגרם עבדו על הפיתוח במשך תקופה ארוכה, אך החליטו ככל הנראה לשחררו מוקדם מהצפוי כתחרות לאתר Eye In.

אמנם מנוע החיפוש המשודרג של אינסטגרם כולל רק תמונות מתוך אינסטגרם עצמה, לעומת Eye In שמציע תמונות גם מפייסבוק (החברה האם של אינסטגרם), טוויטר ומובלי עצמה, אך חוגג עצמו הודה בשבוע שעבר כי מרבית התמונות המופיעות בשירות מקורן באינסטגרם.

עם זאת, כרגע ל-Eye In יתרון מהותי על-פני השטח כשהוא מציע מוצר לאתרי תוכן, שמאפשר הטמעת תוסף בתוך כתבות באתרי תוכן שמציג תמונות וסרטוני וידיאו שקשורים לאותו אירוע מסוקר. כך, ניתן להציג לקוראים תמונות רלבנטיות בזמן אמת ולא תמונות ארכיון או לחכות שיגיע צלם של האתר למקום האירוע. בהמשך מודל זה יתבסס על כך שאחת התמונות המופיעות תציע פרסומת מבוססת תוכן והקשר, בדומה למודל שלפיו פועלות כיום החברות הישראליות אאוטבריין וטאבולה.

כשנשאל בשבוע שעבר ב"גלובס" אם הוא לא חושש שפייסבוק ואינסטגרם יסגרו ל-Eye In את הגישה למאגרי התמונות שלהם, אמר חוגג כי "יכול היות שפייסבוק יסגרו לנו את הגישה למרות שאנחנו נותנים קרדיט, לוגו ולינק לאתר. אם הם יעשו לנו דבר כזה, הם לא יכולים לעשות איפה ואיפה. אם הם עושים לנו, אז הם צריכים לעשות את זה לאחרים. אני לא רואה סיבה למה שיעשו את זה, כי אנחנו מפנים להם טראפיק".