מחקר חדש מציג: המקום הבטוח ביותר ברכב בזמן תאונה

מהו המקום ברכב שבו הסיכוי שלכם להינצל מפגיעה קטלנית בזמן תאונת דרכים הוא הגבוה ביותר באופן משמעותי? צפו בנתונים שנחשפו במחקר גדול חדש שמעורר עניין רב

חדשות הרכב, תאונת דרכים / צילום: תמר מצפי
חדשות הרכב, תאונת דרכים / צילום: תמר מצפי

מחקר מעניין בארה"ב מראה כי מספר ההרוגים בתאונות דרכים שישבו במושבים האחוריים של המכוניות המעורבות בתאונה גדול ב-46% מההרוגים במושבים הקדמיים במכוניות משנת ייצור 2006 ועד היום.

הסיבה, לפי ג'סיקה ג'רמאקיאן, חוקרת מדענית בכירה שהובילה את המחקר, היא לא ירידה ברמת הבטיחות של הנוסעים מאחור אלא בשיפור משמעותי ברמת הבטיחות של הנוסעים מלפנים. האם זו סיבה מוצדקת להעביר את הילדים למושבים הקדמיים? ממש לא.

אותו מחקר מראה כי ילדים עד גיל 9 נפגעו פחות מכל אדם אחר וזאת ככל הנראה בזכות תוספות בטיחותיות כמו מושבי בטיחות, בוסטרים ועוד. ומה באשר לנוסעים מבוגרים? המחקר הוכיח כי הם חשופים לסכנה גדולה יותר ללא הבדל בין גברים לנשים כמובן.

מחקרים אחרים שנעשו בחמש השנים האחרונות מצביעים על אותו כיוון, רמת הבטיחות של הנוסעים מאחור הולכת ומתכווצת וזאת בניגוד לתפיסה הרווחת בציבור כי הנסיעה מאחור בטוחה יותר.

זה אמנם לוקח זמן, אבל יצרניות הרכב לא נשארות אדישות למצב ומכניסות שיפורי בטיחות מקוריים כמו פורד שהוסיפה חגורות בטיחות מתנפחות שהוצגו בשנת 2011 בפורד אקספלורר או וולבו שהוסיפה מנגנון קדם מתיחה לחגורות מאחור.

אין עדיין תקן חדש לבטיחות לנוסעים מאחור ואנו מקווים כי ארגוני הבטיחות העולמיים יתחילו לעסוק בכך ביתר שאת בקרוב ועד אז, תשמרו על עצמכם ועל הנוסעים שלכם עד כמה שאפשר.