נדחתה בקשה לשלב דיור להשכרה בפרויקט פינוי-בינוי בבת-ים

ההתנגדות הוגשה על רקע החלטת הוועדה המחוזית לפני כשנה להפחית את מספר הדירות שניתן לבנות בתוכנית ברחוב כצנלסון בעיר מ-600 יחידות דיור ל-470 יחידות דיור

יוסי בכר / צילום: עיריית בת ים
יוסי בכר / צילום: עיריית בת ים

הוועדה המחוזית במחוז תל-אביב דחתה חלקית את ההתנגדות שהגישה עיריית בת-ים בנוגע לתוכנית פינוי-בינוי בעיר וסירבה לאפשר שילוב דירות להשכרה בפרויקט.

ההתנגדות הוגשה על רקע החלטת הוועדה המחוזית לפני כשנה להפחית את מספר הדירות שניתן לבנות בתוכנית ברחוב כצנלסון בעיר מ-600 יחידות דיור ל-470 יחידות דיור. במסגרת ההתנגדות ביקשו העירייה והיזם גם להגדיל את שטח הדירות במסגרת התוכנית ובמקביל להגדיל את מספר יחידות הדיור בתוכנית על ידי שלב דיור להשכרה לטווח ארוך במסגרת הפרויקט.

נציין כי בעוד הוועדה המחוזית דחתה את הבקשה להגדיל את מספר יחידות הדיור בתוכנית, היא אישרה להגדיל את שטח הדירות בכ-5 מ"ר כך שהשטח הממוצע של הדירות החדשות יעמוד על 95 מ"ר. נציין שהחלטה זו תוסיף לפרויקט 2,350 מ"ר נוספים מה שיאפשר כלכליות לפרויקט מחד ומנגד יזכה את העירייה בהיטלי השבחה.

בנימוק של חברי הוועדה המחוזית לדחיית ההתנגדות הנוגעת להגדלת מספר הדירות נאמר כי "התוכנית נקבעה בהתאם לתקן שמאי 21 לפינוי-בינוי ונמצאה כלכלית בהתאם למתכונת בה הופקדה. כמו כן נעשתה בדיקה פרוגרמתית שקבעה את השטח העיקרי לצרכי ציבור בהתאם למספר יחידות הדיור המתווספות, והתוספת המבוקשת לא נבדקה ואין בטוחה שיינתן לה מענה".

על פי התוכנית המאושרת יפונו ויהרסו שיכוני רכבת ובהם 6 מבנים הכוללים 104 דירות ומבנה גן ילדים ובמקומם ייבנו 5 מגדלי מגורים בני 27 קומות, עם 470 יחידות דיור, וכן גני ילדים ומעון יום. בכל מגדל ייבנו גם 3 קומות של חניה תת קרקעית.

התוכנית קודמה לראשונה לפני עשור על ידי הקבלן י. זילברמינץ ובמתכונתה הראשונית תוכננו להיבנות 600 יחידות דיור, אולם הוועדה המחוזית צמצמה את התוכנית ל-470 יחידות דיור בלבד, דבר שהביא לפרישת היזם. בעקבות זאת התארגנו התושבים והתקשרו עם יזם חדש, חברת מעוז דניאל. ל"גלובס" נודע כי המתווה אותו אישרה הועדה המחוזית יאפשר כעת לחברה להמשיך ולהתקדם עם הפרויקט.

"חבל שהוועדה בחרה שלא להגדיל את כמות הדירות, שכן השוק צמא לדירות להשכרה במחירים סבירים", כך ראש עיריית בת-ים, יוסי בכר, על החלטת הוועדה המחוזית. "עם זאת, אני שמח על האישור להגדלת הדירות, שירווח את הדירות לתושבים וגם יזכה את העירייה בהיטלי השבחה בהיקף של כ-8 מיליון שקל, שישמשו לצרכים ציבוריים וישרתו את התושבים בחזרה".