בעקבות הסכסוך: אורנג' העולמית תפצה את פרטנר ב-40 מיליון אירו

אם יחליטו החברות להיפרד - תשלם אורנג' עוד 50 מ' אירו לפרטנר

המבחן הראשון של מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי, מסתיים בהצלחה בעקבות ההסכם שנחתם בין החברה לבין אורנג' העולמית. ההסכם מבטא הכרה של אורנג' העולמית בנזקים שספגה פרטנר, שתפוצה באופן נדיב בשל דבריו של מנכ"ל החברה הצרפתית שהביע בתחילת החודש תמיכה בהפסקת הפעילות בישראל. אורנג' תשלם 40 מיליון אירו כפיצוי לפרטנר, ולאחר מכן, אם הצדדים יחליטו שדרכיהם נפרדות, תשלם אורנג' הצרפתית עוד 50 מיליון אירו בעקבות סיום ההתקשרות, כעבור שנה נוספת.

ההסכם שנחתם בין הצדדים מבטא את סיומו המשפטי של הסכסוך, אך מותיר סימני שאלה גדולים לגבי עתיד שיתוף הפעולה בין החברות. סוכם ששני הצדדים יערכו מחקר שוק מקיף על מנת להעריך את הנזקים שהמותג ספג. מחקר השוק אמור לספק אינדיקציה לשתי החברות, האם יש מקום להיפרד או להמשיך את שיתוף הפעולה. אם יוחלט, עד שנה מתום המחקר, כי מפסיקים את שיתוף הפעולה - תשלם אורנג' עוד 50 מיליון אירו, והשימוש במותג יופסק בתוך שנתיים. על פי הערכות משלמת פרטנר לאורנג' 10-15 מיליון שקל בשנה בעבור השימוש במותג, לתקופה של 10 שנים.

כזכור, הוויכוח פרץ בעקבות דבריו של סטפן רישאר, מנכ"ל החברה הצרפתית, שאמר שהיה מעדיף לצאת מישראל אילו יכול היה. דבריו אלה עוררו סערה רבתי, בד בבד עם התגברות הקולות שקוראים להטיל חרם כלכלי על ישראל מסיבות פוליטיות. בהמשך רישאר התנצל על דבריו ואף הגיע לישראל לפגישות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועם נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס. בפגישות אלה רישאר חזר ואמר שלא הובן נכון, ולמעשה חזר בו מדבריו. בשבועות האחרונים ניהלו הצדדים מו"מ הרחק מעיני התקשורת.

מבחינת פרטנר, נראה שפעלה נכון כשהחליטה לקחת את הזמן ולבדוק בצורה מקצועית האם כדאי להמשיך ולשתף פעולה עם המותג, או להפסיק.

למרות שחשיבות המותג ירדה בעולם התחרותי שבו נמצא שוק הסלולר הישראלי, והצרכנים לא בוחרים לעבור חברה על פי המותג שלה - עדיין ההחלטה על היפרדות כרוכה בבניית מותג חדש, שנדמה שהוא בחירה טבעית בעבור החברה שבעצם מוכרת כאורנג' וכפרטנר באותה מידה.

ו"ר דירקטוריון פרטנר אדם צ'זנוף ציין: "אנו מברכים על חתימת הסכם חדש עם אורנג' העולמית, בהמשך למערכת היחסים שלנו ב-17 השנים האחרונות עם המותג, ועל כך שהצלחנו לכונן מסגרת חדשה למערכת היחסים העתידית שלנו עמה".