שידור חי מאולפן וואלה: 64 הרוגים במתקפת טרור בסיני

(עדכון) - לפי כמה דיווחים, במתקפה של חמושים, שכללה פיצוץ מכונית תופת, על עמדות של צבא מצרים בחצי האי, נהרגו עשרות מאנשי כוחות הביטחון ■ עם זאת, צבא מצרים טוען: 10 חיילים נהרגו ונפצעו, ו-22 מחבלים חוסלו

א - סיסי/ צילום: רויטרס
א - סיסי/ צילום: רויטרס

עשרות חיילים בצבא מצרים נהרגו במתקפה של עשרות חמושים על עמדות של הצבא בחצי האי סיני - כך דיווחו הבוקר (ד') כמה כלי תקשורת מערביים וערביים. מאוחר יותר קיבל ארגון דאע"ש אחריות על הפיגועים.

לפי דיווח של רשת סקיי ניוז בשפה הערבית, בפיגוע נהרגו 64 חיילים. סוכנות הידיעות אי-פי, שציטטה גורמי ביטחון וצבא במצרים, דיווחה כי לפחות 30 מאנשי כוחות הביטחון נהרגו במתקפה, שכללה גם פיצוץ של מכונית תופת.

עם זאת, מצבא מצרים נמסר כי רק 10 חיילים נהרגו ונפצעו במתקפה, וכי 22 "טרוריסטים חוסלו". עוד נמסר כי 70 חמושים הסתערו על 5 עמדות של הצבא בו-זמנית.

בעקבות הפיגועים, מעבר כרם שלום נסגר לזמן מוגבל.

עדי ראייה דיווחו על פיצוצים שנשמעו באזור רפיח ובאזור שייח זוויד. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי הלחימה באזור בין חמושים לחיילים נמשכת כבר כמה שעות, וכי בין המטרות שהותקפו היו מוצבים ותחנת משטרה.

ביום שני נרצח התובע הכללי במדינה הישאם ברכאת בפיגוע בקהיר, כאשר השיירה שבה נסע נפגעה מפיצוץ מכונית תופת שהופעלה מרחוק. אמש, במהלך הלווייתו, הבטיח הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי להמשיך ולהיאבק בטרור. כמו כן, אתמול נהרגו שלושה בני אדם וכמה נוספים נפצעו בפיצוץ מכונית תופת ליד תחנת משטרה בעיר השישה באוקטובר, פרבר של קהיר.

צפון חצי האי הפך בשנים האחרונות מוקד לפעילות טרור של ארגונים איסלמיים, בהם תומכים של "המדינה האיסלאמית", שנשבעו אמונים לארגון בשנה האחרונה. בחודש שעבר ירו לוחמי דאעש למוות בשלושה שופטים באזור בעקבות עונש המוות שנגזר על בכירי תנועת "האחים המוסלמים", שהוגדרה ארגון טרור, בהם הנשיא לשעבר מוחמד מורסי.