מלון כפר גלעדי תובע מבזק מאות אלפי שקלים

טוען כי חברת התקשורת המשיכה לחייב מדי חודש במשך 12 שנה על מרכזייה ישנה שהוסרה כבר ב-2002

הטלפון האדם/ קרדיט: שאטרסטוק
הטלפון האדם/ קרדיט: שאטרסטוק

מלון כפר גלעדי תובע מחברת בזק 767 אלף שקל, בטענה כי בזק ביצעה מרמה והונאה כשהמשיכה לחייב את המלון במשך 12 שנים עבור שירותים שלא סופקו לו בגין מרכזייה ישנה שהוחלפה בחדשה.

באמצעות עו"ד יוסף ויור ממשרד ויור ליברובסקי, טוען המלון כי במאי 2002 הופעלה במקום מרכזייה חדשה והודעה על כך נשלחה לבזק. במקביל נמסרה לבזק הודעה כי המרכזייה הישנה הוסרה וכי יש להפסיק את כל החיובים בגינה. ואכן, לא ניתן מאותו מועד כל שירות של חברת בזק בגין המרכזייה הישנה.

המלון טוען כי למרות קבלת ההודעה על ידי בזק, החברה המשיכה לחייב אותו מדי חודשיים בסכום של כ-6,250 שקל בתוספת מע"מ. החיובים הללו נמשכו לאורך השנים עד יוני 2014, כאשר התברר בבדיקה שנערכה במערכת החשבונות כי קיים חיוב חודשי בגין המרכזייה הישנה, שהוסרה ב-2002.

לטענת בית המלון, החיובים הללו הוטמנו והוסוו היטב בחשבוניות בזק, באופן שהקשה מאוד על איתורם, תחת הכותרת "סכומים שמועברים לחברות אחרות", שירד כל חודש בהוראת קבע מהחשבון.

נציג המלון התקשר לבזק וביקש להפסיק את החיוב החודשי בגין המרכזייה הישנה, שהוסרה 12 שנים קודם לכן, וכן ביקש לקבל החזרים כספיים בגין כל חיובי העבר. לטענת המלון, בזק סירבה להחזיר את הכספים ששולמו ורק לאחר התערבות של מנהל בכיר הוחזר לבית המלון סכום חד פעמי של כ-15 אלף שקל בלבד.

לטענת בית המלון, מעשיה של חברת בזק מהווים הפרת הסכם השירות למרכזיה הישנה באופן שבזק חייבה את החברה בכספים למרות שלא ניתנה כל תמורה עבורם. עוד נטען בתביעה, התנהלות בזק מהווה מעשה תרמית והונאה ובמקרה כזה לא חלה תקופת התיישנות. כפר גלעדי תובעת את כל הכספים שהורדו מחשבונה מאז מאי 2002, המסתכמים בכ-650,000 שקל בתוספת מע"מ.

לחילופין, נטען, כי אם יוחלט שאכן חלה תקופת ההתיישנות, אזי כפר גלעדי תובע את כל ההורדות והחיובים שנעשו בחשבון בגין השירות שלא סופק, החל מתקופה של 7 שנים אחורה ועד ליום הגשת התביעה. סכום זה מסתכם בכ-350,000 שקל בתוספת מע"מ.