עבריין מוכר למשטרה נעצר בחשד לניסיון חיסולו של אלי טביב

העבריין, בן 25, חשוד בירי לעברו של בעלי בית"ר ירושלים בכדורגל, וברצח העבריין בר חזק - שני אירועים שהתרחשו בחודש מארס האחרון

אלי טביב בבית המשפט / צלם: תמר מצפי
אלי טביב בבית המשפט / צלם: תמר מצפי

חוקרי ימ"ר ת"א עצרו היום (א') עבריין בן 25, המוכר למשטרה, החשוד בירי לעברו של אלי טביב, מבעלי בית"ר ירושלים, שפירש את האירוע כניסיון התנקשות בחייו.

על-פי הפרסומים, העצור נחקר במקביל בפרשת הרצח של העבריין בר חזק, תושב חולון, שנורה למוות ברחוב סוקולוב ברמת השרון במארס האחרון. הוא יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בת"א.

עדיין לא ברור הרקע לניסיון חיסולו של טביב. כזכור, איש העסקים, שבעבר שימש כבעלים גם של הפועל ת"א והפועל כפ"ס - היה ברכבו, סמוך לביתו בכפר שמריהו, בלילה שבין ה-28 בפברואר ל-1 במארס, כאשר הבחין באופנוע ועליו שני רוכבים שעקבו אחריו באופן חשוד. אחד מהם ירד בשלב מסוים מהאופנוע, וירה לעברו שלוש יריות מטווח קצר.

טביב, שמרכז עסקיו הוא בפלורידה, ארה"ב, נפגע קלות, ולאחר ששוחרר מבית החולים, אמר לכלי התקשורת: "אין לי אויבים. האירוע הזה הוא ניסיון חיסול והוא קשור רק לכדורגל. הכדורגל פשט את הרגל. אני צריך לחשוב אם להישאר בתחום הכדורגל ואם בכלל להישאר בישראל". במסיבת עיתונאים שערך לאחרונה, הכריז טביב כי בשל האירועים שעברו על משפחתו, הוא ינסה למכור את בית"ר. "זה לא סוד שאני ובני משפחתי עברנו תקופה קשה מאוד, אותה אני לא מאחל לאף אדם", אמר. "מבחינתי הגיעו מים עד נפש. אני משוכנע שכל אדם אחר שהיה עומד במקומי היה נס על נפשו ולא מתעסק בכלל במצבו של המועדון. בית"ר נמצאת על המדף".

הירי לעבר טביב היה המקרה החמישי בו טביב מאוים פלילית בשנים האחרונות: באוקטובר 2013 נמצא רימון רסס צה"לי מתחת לרכבו; בינואר-ובפברואר 2012 נזרקו שני רימוני עשן אל עבר חצר ביתו; בדצמבר 2011 היה זה רימון הלם.