מנכ"ל משרד הרווחה: "כץ פיטר אותי כי סירבתי לטמא נשמתי"

חיים כץ פיטר את מנכ"ל משרדו במפתיע ■ סילמן לגל"צ: כץ ביקש ממני לפטר 2 סמנכ"לים וסירבתי

ח"כ חיים כץ / צילום: איל יצהר
ח"כ חיים כץ / צילום: איל יצהר

שר הרווחה חיים כץ החליט לפטר במפתיע את מנכ"ל משרדו יוסי סילמן. מדובר בהודעה מפתיעה למדי, כיוון שרק לפני חודש פרסם משרד הרווחה הודעה לפיה סילמן ימשיך בתפקידו עד סוף השנה.

"השר הודה לסילמן על הכנת תקציב המשרד לשנת 2015-2016 ועל עבודתו המסורה והמקצועית. השניים סיכמו על סיום תפקידו של סילמן לאלתר", נכתב היום בהודעה רשמית מטעם משרד הרווחה.

סילמן, שלקח חלק בקמפיין יש עתיד במערכת הבחירות הקודמת, מונה לתפקיד על ידי שר הרווחה הקודם מאיר כהן.

בעוד שבסביבת כץ טוענים כי הפיטורים מגיעים על רקע סיום העבודה על תקציב 2015-2016, בסביבתו של סילמן טוענים כי הפיטורים מגיעים על רקע לא מקצועי - בשל סירובו של סילמן להיענות לבקשת כץ ולפטר את סמנכ"ל המנהל משה שיאון בשל סכסוך אליו נקלע עם ועד העובדים.

"לפני שבועיים כץ ביקש ממני לפטר סמנכ"ל ועוד סמנכל"ית", אמר היום סילמן בראיון לגל"צ. "אמרתי לו שהסמנכ"לית היא מצטיינת ואמרתי שאני רוצה לבדוק לגבי הסמנכ"ל שהוא 40 שנה במשרד. לאחר שבדקתי מצאתי שאין מקום לפיטורים".

סילמן הוסיף: "פוטרתי כי סירבתי לטמא את נשמתי. אני מאושר שעזבתי בלי להיגרר לפוליטיקה שמתאימה לוועדי עובדים שחיים כץ מתמחה בה. אני שלם עם עצמי שיצאתי עם נשמה נקייה".

שר הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ מסר כי "לא היו דברים מעולם. לא דרשתי לפטר שום גורם ממשרדי ובוודאי שלא סמנכ״ל אחד או שניים. סיום תפקידו של המנכ"ל הוא תוצר של הסכם רצוני בין שני הצדדים בתום עבודת המטה לשנת התקציב 2015-2016. אני מודה לו על עבודותו המסורה ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".