החלום ושברו: הסינים מוכרים בתים כדי לכסות ההפסד בבורסה

לאחר קריסה של יותר מ-30% בבורסות בסין, המשקיעים הקטנים "מלקקים את הפצעים" ונאלצים לכור את הדירות והבתים שלהם ■ סוכני נדל"ן בסין מעידים כי הלקוחות מוכרים את הנדל"ן שלהם בדחיפות ומתחת למחיר השוק כדי להתמודד עם ההפסדים

אסיה / צילום: בלומברג
אסיה / צילום: בלומברג

המפולת בבורות בסין בימים האחרונים נרגעה רק אתמול כאשר הממשל הכריז על צעדים אגרסיבים במטרה לבלום את הנפילות. כעת, המשקיעים הפרטיים הקטנים מלקקים את הפצעים ונאלצים למכור את הבתים שלהם במטרה לכסות את ההפסדים בבורסה. כך ע"פ דיווחים בתקשורת המקומית בסין.

מתווכי נדל"ן בסין טוענים כי בימים האחרונים היצע הדירות והבתים גדל בצורה חדה בשל משקיעים המעמידים למכירה את הדירות והבתים שלהם במטרה להתמודד עם הפסדי העתק בבורסה הסינית. כמו כן, אותם משקיעים מציעים את הבתים שלהם בהנחות גדולות של 10% ויותר.

קוי איג'ון, סוכן נדל"ן בחברת Shanghai Junda Property Services, אמר בראיון לתקשורת המקומית כי לפחות 4 לקוחות שלו ביקשו למכור בדחיפות את הבתים שלהם לאחר שנכוו בשוק המניות.

הסערה בשוק המניות בסין הובילה לקריסה של כ-25% במדד השנגחאי קומפוסייט בחודש האחרון, בעוד השנזן קומפוסייט סבל מירידות של יותר מ-30% באותה תקופה.

"חלק מהמשקיעים מכרו את המניות שלהם במארס ואפריל במטרה לרכוש נדל"ן. כעת אנו רואים אנשים שמוכרים נדל"ן אחרי שספגו הפסדים כבדים בשוק המניות", אמר קוי בראיון לעיתון "צ'יינה דיילי".