"שוקי המניות לא מגלמים לגמרי אפשרות יציאה של יוון"

כלכלני אגוד: על רקע התנודתיות הגבוהה במדדי חו"ל אנו ממליצים להשוות את החשיפה בין מניות חו"ל לישראל (ל-50% כל אחד) ומשנים את ההמלצה שהייתה עד כה לתת עדיפות לחשיפה למניות חו"ל (60%) על פני ישראל (40%)

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

כלכלני בנק אגוד ממליצים להסיט כספים להשקעה במניות בישראל. בסקירתם השבועית מציינים באגוד כי " אנו ממשיכים להדגיש כי התנודתיות בשוקי המניות צפויה להימשך בטווח הקצר עד שתתבהר התמונה לגבי יציאת יוון מגוש האירו. להערכתנו שוקי המניות אינם מגלמים את אפשרות יציאה של יוון מהגוש במלואה ולכן יש לנהוג במשנה זהירות. ממשלת יוון צפויה להגיש בסוף השבוע הצעה חדשה ואחרונה לנושיה, ההערכות הן כי יוון תזדקק לכ-60 מיליארד אירו כדי להמשיך לתפקד עד 2018. שרי האוצר של אירופה צפויים לבחון ההצעה ולהגישה למנהיגי הגוש ביום ראשון לקבלת החלטה אם לקבלה או לדחותה על כל המשתמע".

בסין ראינו ירידות שערים חדות גם השבוע, זאת עד להתערבות הממשל הסיני שהצליחה לעצור את המפולות אתמול, לפחות זמנית. הממשל הכריז על צעדים נוספים במטרה לבלום את המפולת ביניהם : עידוד ההלוואות בין הגופים הפיננסים הגדולים והבנקים, איסור על המשקיעים הגדולים לממש חלק מהאחזקות שלהם למשך מספר חודשים ועוד.

באגוד מוסיפים כי "אצלנו בסיכום שבועי ירידות שערים קלות יחסית למדדי המניות בעולם. על רקע התנודתיות הגבוהה במדדי חו"ל אנו ממליצים להשוות את החשיפה בין מניות חו"ל לישראל (ל-50% כל אחד) ומשנים את ההמלצה שהייתה עד כה לתת עדיפות לחשיפה למניות חו"ל (60%) על פני ישראל (40%). בצל האירועים העולמיים ישנה גם ירידת תשואות באג"ח הממשלתיות כאשר הן עוקבות אחר אג"ח של ארה"ב ומדינות מפותחות אחרות בעולם. לא מדובר על תנודה חזקה מדי והיא אפיינה בעיקר את הטווח הבינוני-ארוך".

בהתייחסות לשוק המט"ח אומרים באגוד "הסוגיה היוונית ממשיכה להשפיע על גם על שוק המט"ח. תוצאות משאל העם הובילו בתחילת השבוע להתחזקות הדולר מול המטבעות העיקריים, אם כי במהלך השבוע התמתנה מגמה זו. השבוע נסחר הדולר בתנודתיות מול השקל סביב רמת שער של 3.78 שקל לדולר, הרמה בה נסחר צמד המטבעות ביום חמישי שעבר".

"נקודת תמיכה קרובה היא 3.71 שקלים לדולר ונקודת התנגדות עומדת על 3.834 שקלים לדולר. גם מול האירו נסחר הדולר תנודיות גבוהה. ביום ראשון צפויים מנהיגי האיחוד האירופי להיפגש ולדון בתוכנית הסדר החוב, בדרכים להשארת יוון בגוש האירו או ביציאתה. להערכתנו גם בשבוע הבא צפוי המסחר בדולר-אירו להיות תנודתי. נקודות תמיכה קרובה הינה 1.0871 דולר לאירו ונקודת התנגדות עומדת על 1.1453 דולר לאירו".