פרשה 512: כתב אישום נגד יצחק ומאיר אברג'יל וחשודים נוספים

לפי כתב האישום, הנאשמים היו מאוגדים בארגון פשיעה בינלאומי שפעל בישראל ובמדינות שונות בעולם בתבנית מאורגנת, היררכית ושיטתית, וביצעו עבירות רצח, סמים, הלבנת הון ועבירות נוספות

כחודשיים לאחר שנפתחה, מובילה חקירת הדגל של משטרת ישראל בפרשה 512 לכתב אישום חמור כנגד ראשי ארגוני הפשע בישראל.

פרקליטויות מחוז תל-אביב (פלילי) ומרכז הגישו הבוקר (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום חמור נגד יצחק אברג'יל, אברהם רוחן, מאיר אברג'יל, מרדכי חסין ו-14 נאשמים נוספים בגין עבירות, כל אחד על-פי חלקו בכתב האישום, על חוק המאבק בארגוני פשיעה, רצח, עבירות סמים, מסים, הלבנת הון ועבירות נוספות.

על-פי כתב האישום, הפרוש על פני כ-50 עמודים וכולל 13 אישומים, הנאשמים ומעורבים נוספים היו מאוגדים בארגון פשיעה בינלאומי שפעל בישראל ובמדינות שונות בעולם, בתבנית מאורגנת, היררכית ושיטתית, משנת 2002 ועד לשנת 2006 לפחות.

לפי האישום, במסגרת הארגון ביצעו הנאשמים עבירות של יבוא, יצוא, מסחר והספקה בסמים מסוכנים בהיקפים נרחבים בין מדינות שונות בעולם; וכן עבירות אלימות חמורות בישראל, אשר נועדו לבסס את השפעתו ועוצמתו של הארגון כנגד יריביו. הארגון פעל תוך הפעלת מערך לוגיסטי בינלאומי מסועף, שכלל זרועות באירופה, במזרח הרחוק ובישראל.

עוד על-פי כתב האישום, במועד שאינו ידוע במדויק במהלך 2002, יצחק ומאיר אברג'יל הכריזו על סכסוך בין הארגון לבין העבריין זאב רוזנשטיין, עבריינים ממשפחת אוחנה והעבריינים פליקס אבוטבול ואסי אבוטבול, על רקע חשדו של יצחק כי המשפחות היריבות חברו יחדיו כנגד הארגון, והם אחראיים לרצח אחיו יעקב אברג'יל ז"ל, לשם ביסוס מעמדו של הארגון והעומד בראשו ובשל מאבקי כוח ושליטה בעולם העברייני.

על-פי האישום, במסגרת הסכסוך ולביסוס מעמדו של הארגון ויצחק אברג'יל העומד בראשו, רצחו חברי הארגון בשנים 2002-2004 את פליקס אבוטבול ז"ל, את דוד ביטון [דיידונה] ז"ל , את חנניה אוחנה ז"ל; וניסו, ובמספר הזדמנויות, לרצוח את זאב רוזנשטיין - ניסיונות במסגרתם, בין היתר, נפצעו עשרות אזרחים חפים מפשע, ונרצחו נפתלי מגד ז"ל, רחמים צרויה ז"ל ומשה מזרחי ז"ל.

בנוסף, על-פי האישומים, עסק הארגון בעסקאות סמים מסוגים שונים, בכללם קוקאין ואקסטזי, בכמויות עצומות, העברתם ממדינות בדרום אמריקה והפצתם במדינות אירופה, ארה"ב, קנדה, ניו-זילנד, אוסטרליה, יפן וישראל, בסמים ששווים הכולל מגיע לסך של כ-230 מיליון שקל, תוך שחברי הארגון ושותפים נוספים מבצעים עבירות הלבנת הון ומס.

מהאישומים עולה כי הכספים שהתקבלו מעסקאות הסמים שימשו לרכישת כלי נשק שונים, מטעני חבלה, טילי לאו ואמצעי לחימה אחרים וכן עבור רכישת צורכי הארגון, אנשיו ומשפחותיהם, הכול לשם קידום מטרותיו.

עוד מיוחס לנאשמים כי במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום פעלו במסגרת פעילות הארגון על מנת להתחמק ממס או על מנת לסייע לאחרים להתחמק ממס על הכנסותיהם מעסקאות הסמים, בין היתר באופנים הבאים: לא הודיעו לפקיד השומה שבאזור מגוריהם על תחילת עיסוקם בתחום הסחר בסמים, לא ניהלו ספרים לגבי הכנסותיהם ולגבי הכנסות הארגון, לא דיווחו על הכנסותיהם לפקיד השומה ולא שילמו עליהם את המס הנדרש, ובכך, בין היתר, גם סייעו ליתר חברי הארגון ולשותפים הנוספים לביצוע עבירות הסמים שפורטו להלן להתחמק ממס על הכנסותיהם מעסקאות הסמים.

עוד נטען כי בעת העברת ההכנסות מעסקאות הסמים לישראל, הגורמים שהיו מופקדים מטעם הארגון על העברת הכספים לישראל נמנעו מלהצהיר כי הם מכניסים כספים לישראל, וכי הנהנים מכספים אלה הם חברי הארגון והשותפים בעבירות הסמים, וזאת בניגוד לחוק איסור הלבנת הון.

בחלק מהמקרים, על-פי האישום, אף נעשה שימוש בבלדרים שאינם חברי הארגון על מנת להעביר את ההכנסות מעסקאות הסמים לישראל. כמו כן, נטען, בוצעו העברות כספים בינלאומיות תוך שימוש בנותני שירותי מטבע שונים, כאשר הפעולות נרשמו שלא על שם בעלי הזכויות האמתיות בכספים.

מכתב האישום עולה כי על אף הסכומים הגבוהים של שווי עסקאות הסמים, במרבית המקרים הכספים הועברו בין הנאשמים ויתר המעורבים בעבירות הסמים באופן של העברת סכומי מזומנים מיד ליד, וזאת על מנת שלא להותיר עקבות רישומיות.

יחד עם כתב האישום הוגשה בקשה לחילוט נדל"ן, כלי רכב, חשבונות בנק ומניות בשווי כולל של כ-45 מיליון שקל.

מדובר בכתב אישום שנולד בעקבות החקירה המכונה "חקירת פרשה 512", שבמסגרתה עצרה המשטרה עשרות עבריינים בכירים. הפרשה טלטלה בחודשיים האחרונים את העולם התחתון בישראל, כיוון שמדובר בפרשה חסרת תקדים, המערבת כמעט את כל ארגוני הפשע הגדולים בארץ בשנים האחרונות וכוללת החתמת עדי מדינה ופעולות חקירה מתוחכמות שסייעו למשטרה לפצח, אחרי שנים ארוכות, שורה של ניסיונות לרצח ומעשי רצח.

חקירת הפרשה נוהלה באגף לחקירות ולמודיעין יחידת להב 433 יאחב"ל וימ"ר תל-אביב, בשיתוף-פעולה כלל הגורמים באח"מ וכלל יחידות להב 433 ובשיתוף יחידת יהלום ברשות המסים.

הטיפול בכתב האישום בפרשה הצריך צוות של 11 פרקליטים מפרקליטויות מחוז תל-אביב (פלילי) ומחוז מרכז, בראשות עו"ד ניסים מירום מפרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי). בצוות נכללים עורכי הדין אלכסנדרה קרא, ניר ביטון, איריס רמתי וגיא גורן מפרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) ומיכל מזור קולר, נתנאל בוג'ו, איתן פינקלשטיין, דנה אלון, איילה אורן והילה כהן מפרקליטות מחוז מרכז.

הפרקליטות מבקשת את מעצרם עד תום ההליכים של כל הנאשמים, על בסיס הראיות המשמעותיות שיש למדינה כנגדם, ובין היתר עדויותיהם של 6 עדי מדינה באשר למבנה הארגון, חלקם ומעמדם של הנאשמים בו ומעורבים נוספים ואופן התנהלות הארגון; האזנות סתר שהוקלטו בישראל, בלגיה, ספרד, הולנד וארה"ב; העברות כספים בין הנאשמים ומעורבים נוספים במסגרת הארגון, תוך שימוש בשמות בדויים או בלדרים וכן עדויות בנושא; תיעוד השימוש שנעשה בטלפונים מבצעיים ותחלופת מכשירי הטלפונים הניידים כדי למנוע איסוף ראיות כנגד חברי הארגון; עדויות ותפיסות לגבי שימוש בדרכונים מזויפים וכרטיסי טיסה עבור הפעילות הפלילית של הארגון; מסמכים אודות העברת כספים בין הנאשמים; עדויות בקשר להכרזת המלחמה על רוזנשטיין, עדות עדי מדינה ועוד.