תוקף ערן זהבי בדרבי התל-אביבי נידון ל-14 חודשי מאסר

עונשו של אלרואי "פואד" ידעי - אוהד הפועל ת"א שפרץ לכר הדשא בבלומפילד בדרבי נגד מכבי ת"א והחל בקטטה עם ערן זהבי - כולל גם עבירות כלכליות בהן הורשע בתיק מקביל ■ בנוסף הוא הורחק ממגרשי הכדורגל ל-3 שנים

אוהד הפועל תל-אביב, אלרואי ידעי ("פואד"), נידון היום (ב') ל-14 חודשי מאסר בפועל על-ידי בית משפט השלום בחיפה. העונש כולל 10 חודשי מאסר בגין הפריצה לכר הדשא באצטדיון בלומפילד במהלך הדרבי בליגת העל בכדורגל בין הפועל למכבי תל-אביב, שהתקיים בעונת המשחקים החולפת - שלאחריה פתח בקטטה עם ערן זהבי, הכוכב של מכבי תל-אביב.

4 חודשי המאסר הנוספים הם בגין תיק שהתנהל נגד ידעי במקביל, הקשור לעבירות כלכליות שביצע. "הנאשם הקים חברה ופתח חשבון בנק, באמצעותו ניתנו המחאות לנפגעי העבירות", נכתב בגזר הדין. "בהמחאות אלה נעשה שימוש לצורך קבלת דבר במירמה, אלא שלא מדובר ב'דבר' בלבד, כי אם בדברים רבים מאוד ובהונאת אנשים רבים, תמימים וישרי-דרך, שמסרו לנאשמים 1 ו-2 (שותפיו של 'פואד' לחברה) את תוצרתם, מוצריהם, שירותיהם וטובות הנאה אחרות. נאשמים 1 ו-2 שילמו כביכול באמצעות ההמחאות שנלקחו מחשבון הבנק שפתח הנאשם עבור החברה".

בנוסף הורחק ידעי ל-3 שנים מהגעה למשחקי כדורגל בישראל. כמו כן, נגזרו עליו 6 חודשי מאסר על-תנאי בגין כל עבירות מירמה/אלימות שיבצע ב-3 השנים הקרובות, והוא יצטרך לשלם 600 שקל למאבטח בו פגע במהלך האירוע עם ערן זהבי.

יש לציין כי ידעי כבר ריצה 6 חודשי מאסר לאורך כל ההליכים המשפטיים שהתנהלו נגדו, שיתקזזו עם עונש המאסר בפועל שנגזר עליו היום על-ידי השופט ערן קוטון.

יו"ר שדולת הספורט של הכנסת, ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד), התייחס לעונש שקיבל "פואד" ואמר: "בית המשפט עשה צדק עם הספורט הישראלי. מתן עונש של מאסר בפועל עולה בקנה אחד עם כוונת המחוקק. רק על-ידי ענישה קשה נוכל להרתיע את החוליגנים. הקביעה ההיסטורית הזו של בית המשפט היא ניצחון של כולנו".

ח"כ רזבוזוב היה זה שחוקק בכנסת הקודמת את תיקון החוק המאפשר למערכת המשפט להחמיר בענישה בעבירות של אלימות באירועי ספורט. "חשוב שהתהליך למיגור האלימות בספורט שהתחיל היום יימשך גם בעתיד", הוסיף. "אסור ששוב מערכת המשפט תקל ראש בהשלכות השליליות שגורם עבריין שתוקף ספורטאי, בטח ובטח אם הוא עושה זאת לעיניי מצלמות הטלוויזיה, בשידור חי ובפני אלפים ביציעים. חובבי הספורט סבלנו מהם מספיק. הגיע הזמן להחזיר את המשפחות, הנשים והילדים למגרשים, והגיע הזמן שנקבל את הספורט הטוב והיפה שלנו בחזרה".